De ce sa alegi o agentie pentru crearea unui site si sa nu te apuci singur
In Romania exista acel principiu care spune ca: „Romanul e bun la toate”. El poate fi doctor, arhitect, seismolog, instalator, mecanic auto si lista poate continua.
Aceasta gandire o consider invechita, dar in acelasi timp ii dau credit daca nu depaseste un anumit prag de pertinenta.
Normal ca poti sa iti dai cu parerea despre cineva, atunci cand are o stare de raceala sau o durere usoara de cap, fara sa suni la Salvare.
Sau daca ti s-a ars un bec in casa, n-o sa chemi un electrician sa iti schimbe becul.
Principiul pe care trebuie sa il adoptam este: „Lasa profesionistul sa faca treaba la care se pricepe cel mai bine pentru care experienta.”
De la distanta, meseria pe care o practica poate parea usoara si te gandesti ca si tu o poti face, dar cand intri in detalii vei realiza cat de complex devine totul.
Aceasta regula se aplica si pentru realizarea unui site.
Dar daca vrei sa incepi sa iti faci singur(a) un site, trebuie sa urmezi niste pasi pe care nu toata lumea ii intelege si nu toti sunt dispusi sa invete partea tehnica de creare a unui site.
De nenumarate ori au venit clienti la noi, care inainte de a ne contacta au incercat sa isi faca singuri site, iar dupa ce le-am explicat in ce consta realizarea unui site, au acceptat crearea site-ului de catre agentia noastra.
Practic, trebuie sa iti stabilesti platforma in care iti creezi site-ul, designul site-ului, functionalitatile lui si sa nu mai vorbim de partea de gazduire si de activare a unui domeniu web.
Bineinteles ca exista nenumarate tutoriale pe youtube sau alte site-uri despre „How to…”, ore intregi de video-uri.
Dar cat esti dispus(a) sa petreci in fata calculatorului pentru a invata tot ceea ce inseamna construirea si mentenanta unui site?
De unde stii care platforma ti se potriveste cel mai bine?
Ce tehnologii sa folosesti, dar functionalitati?
In crearea unui site pot aparea diverse obstacole, erori pe care trebuie sa le iei in calcul si sa le rezolvi astfel incat site-ul sa functioneze in parametri normali.
O agentie web cu experienta va gasi intotdeauna cea mai buna solutie pentru fiecare functionalitate dorita in site.
Nu trebuie sa gandesti romaneste: „Cat de greu poate fi? Lasa ca il fac eu!”, ci trebuie sa gandesti realist: „Lasa un profesionist sa faca aceasta treaba”, mai ales daca ai o afacere pe care vrei sa o dezvolti online.
De ce sa platesti o agentie pentru realizarea unui site?
In primul rand pentru „Know How-ul” pe care o agentie il are. Iti poti da seama de acest lucru prin consultarea portofoliului acelei agentii.
Pentru faptul ca acea agentie are o echipa de profesionisti care doar asta fac.
O agentie va livra un proiect/produs de calitate, daca are toate informatiile necesare.
Realizarea unui site de catre o agentie poate dura mult mai putin timp.
Daca apar erori mici sau erori critice, doar un expert ti le poate remedia rapid.
Nu te gandi numai la bani, cand vine vorba de realizarea si mentinerea unui site – gandeste-te si la orele care se pierd prin cautarea solutiilor de reparare a erorilor care apar, disponibilitatea/rabdarea de a urmari fiecare eroare, pas cu pas, astfel incat sa se gaseasca solutia adecvata.
Pentru aceeasi eroare sau functionalitate intotdeauna exista mai multe solutii ce pot fi implementate. Nu ai experienta necesara pentru a-o putea alege pe cea mai buna.
Mentenanta unui site, tot ce inseamna actualizari ale tehnologiilor, modulele pe care le foloseste, functiile care au fost adaugate ulterior, trebuie sustinute si actualizate la ultimele versiuni, tocmai pentru a nu aparea erori.
Iar daca acestea apar, te poti apuca sa cauti tutoriale despre aceste erori, dar nu intotdeanuna vei gasi raspunsul pe care il cauti.
Acest efort presupune foarte multe timp pentru cerecetare, documentare și implementare. Timp pe care daca il evaluezi in bani, o sa fie mai scump decat contractarea unei agentii de specialitate.
Ceea ce iti ofera o agentie este, asa cum am spus si mai sus, „know-how-ul” – cativa ani de experienta.
Un dezvoltator de site-uri va sti exact unde sa caute, ce sa urmareasca, care sunt cele mai comune cazuri de erori.
Sunt situatii in care apar atat de multe erori, incat site-ul nu mai poate fi „reparat” si atunci se recurge la restaurarea lui prin folosirea unui back-up facut la o data anterioara, cand totul mergea perfect.
Limbajul de programare care este folosit in site poate fi si el afectat, daca nu este actualizat la ultima versiune.
O alta problema o reprezinta baza de date, care si ea poate fi influentata de erori.
Dezvoltarea unui magazin online, implica multe necunoscute pentru o persoana la inceput de drum:
- Ce tema alegi?
- Ce format trebuie sa fie pozele?
- Ce rezolutie trebuie sa aibe pozele?
- Ce trebuie sa contina o Pagina de Categorie/Produs/Cos/Checkout/Succes?
- Ce filtre trebuie sa contina un magazin online?
- Care sunt elementele obligatorii conform legii in cadrul unui magazin online?
- Care sunt elementele din site care ajuta la convertirea vizitatorilor in clienti?
- Ce functionalitati ajuta la fidelizarea clientilor?
Iar lista poate continua foarte mult.
Cand vine vorba de un magazin online, o agentie web experimentata va sti ce format trebuie sa aiba pozele produselor, aranjarea produselor pe categorii, afisarea unor produse pe anumite pagini.
Exista modalitati de adaugare produse in magazin: manual, automat (cel mai des folosite) sau dinamic (o implementare care necesita o anumita tehnologie – nu intru in detalii).
Implementarea metodelor de plata si livrare, de asemenea reprezinta un pas important din foarte multe puncte de vedere.
Tot o agentie iti va putea recomanda cei mai buni procesatori de plati online sau cele mai bune companii de curierat, folosindu-se de experienta acumulata.
Nu doar costul serviciului respectiv este singurul criteriu de selectie, ci si aspecte precum: calitatea serviciilor, suportul oferit, servicii complementare etc.
De exemplu, ai pute alege Banca X pentru plata in rate pentru ca are cele mai mici comisioane, dar foarte putine persoane au cont la respectiva Banca.
Cel mai probabil nu te vei descurca cand vei ajunge sa ai nevoie sa dezvolti functionalitati complexe, iar atunci vei fi nevoit(a) sa soliciti ajutorul unei agentii web.
Datorita greselilor sau lipsei de inspiratie in algegerea solutiilor deja implementate in site sa te confrunti cu situatii foarte complicate si costuri ridicate din partea agentiilor.
Pe de-o parte ca respectivei agentii ii va lua timp sa inteleaga cum a fost dezvoltat site-ul pana in prezent sau va fi nevoita sa refaca unele functionalitati suplimentare.
In cazul site-urilor WordPress/WooCommerce adaugarea a cate un plugin pentru fiecare functionalitate va incarca site-ul inutil si vei avea din nou de pierdut pe alta parte.
Cu un site lent vei avea de pierdut la nivelul experientei utilizatorilor pe site-ul tau si din punct de vedere SEO, ambele cu impact direct in vanzari.
Am vorbit anterior despre importanta modului in care a fost construit un site, serviciile aferente de gazduire, dar si multe altele, toate avand un impact major in privinta vitezei de incarcare/descarcare a unui site.
Concluzie
Un site necesita timp investit si o munca constanta de intretinere.
Nu iti pierde timpul, ci ocupa-te de ceea ce este important: dezvoltarea afacerii tale cat mai eficient posibil, aloca cat mai mult timp acestui proces.
Antreprenoriatul nu este despre a te pricepe la toate, este si despre a sti sa-ti alegi furnizorii si partenerii.
Un magazin online trebuie sa contina acele functionalitati necesare pentru a inlocui complet procesul traditional de cumparare:
- Descrierile produselor sa inlocuiasca speechul de vanzare;
- Pozele sa fie de-o calitate superioara astfel incat sa inlocuiasca experienta directa;
- Filtre si Categoriile trebuie sa-mi ofere o maxima lejeritate in prospectarea produselor;
- Procedura de plasare comanda trebuie sa fie cat mai simpla astfel incat sa nu descurajeze niciun prospect.
Pentru a putea bifa la toate aceste aspecte ai nevoie de ajutor profesionist. Investitia in serviciile web pentru un magazin online este cruciala, nu optionala.
Nu face economii in privinta site-ului sau a pozelor, mai ales in cazul unui magazin online, pentru ca cel mai probabil vei pierde la rata de conversie mult mai mult.
Resursele financiare alocate dezvoltarii magazinului se pot amortiza in timp si practic nici nu vei simti ca ai cheltuit bani.
O agentie care se implica, din momentul in care ai hotarat sa te ajute cu dezvoltarea unui site, iti va oferi atat recomandari de cele mai bune practici, cat si suport pentru orice informatie/idee pe care o ai si care ar putea fi implementata in cadrul site-ului tau.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.