Top lectii invatate in business in 2023 si sfaturi pentru 2024
Anul 2023 a fost un alt an in care am avut multe de invatat din fiecare proiect, din fiecare experienta cu clientii si partenerii nostri.
Asa cum am facut-o si in trecut, vrem sa impartasim cu tine, lectiile invatate in aceasta perioada.
Pe langa lectiile invatate in 2020, mai jos regasesti recomandari noi din partea noastra, pentru un an 2024 cat mai bun pe toate planurile.
Obtine o semnatura electronica de la un furnizor autorizat Anaf
Semnatura Digitala, pe langa obligativitatea impusa de ANAF, in relatiile B2B, este un instrument de digitalizare care te ajuta foarte mult.
Salvezi timp si costuri cu imprimarea documentelor, avand posibilitatea de a semna documente in format digital
Mai mult decat atat, poti salva costuri evitand anumite deplasari pentru semnarea unor documente, pentru ca le poti transmite pe email dupa ce le-ai semnat digital.
Inclusiv institutiile publice locale si centrale sunt obligate sa accepte orice act semnat digital.
Foloseste un program de Facturare integrat cu E-Factura
Desi inregistrarea facturilor emise in cadrul programului E-Factura este obligatorie doar intre companii, folosirea unui program de facturare (ex: SmartBill, Oblio etc.) iti simplifica foarte mult procesul de gestionare al acestora.
In plus, eviti greseli asociate cu numerotarea facturilor care-ti pot da peste cap toata contabilitatea.
Un alt avantaj al folosirii unui program de facturare il constitutie posiblitatea de a urmari facturile emise achitate si/sau restante, valoarea totala a facturilor per fiecare client si asa mai departe.
In schimbul unui cost modic pe an, programele de facturare aduc multe avantaje la nivel de management si contabilitate.
Ai grija de site-ul propriu ca de cel mai important lucru din business-ul tau
Nu e prima oara cand o spunem si n-o sa obosim sa tot mentionam acest aspect.
Site-ul nu mai este doar cartea de vizita online a oricarui business, este un instrument complex de vanzare si dezvoltare a credibilitatii unui business.
Multi antreprenori sau responsabili cu dezvoltarea unui site, considera ca o data ce au finalizat dezvoltarea sa initiala au scapat de o grija din lista de task-uri.
O greseala foarte mare!
Site-ul, tocmai pentru ca este un instrument dinamic, usor de de actualizat, trebuie sa ai grija de el periodic, sa adaugi informatii, functionalitati noi, astfel incat, sa reprezinte intocmai afacerea respectiva.
Mai multe detalii in acest sens gasesti in alte articole scrise de noi precum:
Parteneriatele fac diferenta
Parteneriatele fac diferenta in multe situatii intre un business de success si altul care se zbate sa supravietuiasca sau chiar mai rau.
Cu ajutorul unor parteneriate serioase si de lunga durata, poti diversifica cu usuringa gama de servicii si produse pe care le pui la dispozitie fara a avea nevoie de acelasi capital precum in situatiile in care abordezi singur noi domenii.
Cu ajutorul parteneriatelor de tip win-win poti obtine clienti noi exact cand te astepti mai putin.
Iar intr-o perioada complicata, orice client, orice vanzare este mai mult decat binevenita.
Backup documente importante
Ai mare grija la documentele importante: contracte, facturi, procese-verbale, avize etc.
Pe langa stocarea loc pe hartie si in calculatorul propriu, ar trebui sa ai in vedere si alte optiuni, pe care tehnologia ti le pune la dispozitie.
Nu poti risca sa pierzi aceste documente, iar in cazul unui control al autoritatilor publice sa nu le poti prezenta.
Una dintre cele mai bune solutii de backup pentru documente importante este folosirea serviciilor de cloud care pe langa stocare acestora pe un alt dispozitiv iti confera si flexibilitate de a le accesa de oriunde
La WebHipsters, noi avem propriul sistem de cloud care poate fi actualizat in doua moduri,
Actualizare Manuala, incarcand documentele prin drag-drop, sau actualizare automata, prin sincronizarea anumitor foldere si fisiere din calculator tau cu cloud-ul WebHipsters.
Contractul la nevoie se cunoaste
De multe ori datorita entuziasmului unui nou client sau prinsi in viteza cu care se desfasoara lucrurile in activitatea de zi cu zi, neglijam aspectele birocratice, cum ar fi contractele.
Indiferent ca noul client ti-e prieten sau a venit pe o recomandare, nu exista un motiv rational pentru care sa nu te ocupi 100% de documentele aferente.
Viitorul este plin de necunoscute pentru ambele parti, iar cand situatia se complica, oamenii reactioneaza neasteptat.
Asigura-te ca nu ai nimic de pierdut avand toate documentele bine intocmite si emise la timp.
Efortul de cateva minute, in acest sens, va parea o nimica toate in schimbul unei datorii neachitate.
Optimizeaza-ti cheltuielile in mod constant
Optimizarea cheltuielilor nu este o forma de frauda sau inselatorie. Ca altfel, acestea n-ar mai fi disponibile si recunoscute de autoritatile statului.
De exemplu, in loc sa maresti valoarea unui contract de munca sau a dividentelor pe care le scoti din firma, poti opta pentru achitarea unor cheltuieli deductibile direct din contul firmei.
Pe masura trecerii timpului, au aparut tot mai multi furnizori de astfel de servicii/produse si tot mai multe categorii de cheltuieli deductibile au devenit o practica obisnuita.
Cel mai cunoscut exemplu probabil ca il reprezinta bonurile/tichete de masa (card-uri de masa).
Mai exista si alte exemple, in cazul companiilor precum Up-Romania, ofera si card-uri cadou, card-uri de vacanta sau card-uri culturale.
Iar lista nu se termina aici.
De asemenea, poti avea in vedere plata directa a costurilor pentru angajati associate cu asigurari medicale private sau pensii private pilon 3.
- Planifica, urmareste si respecta-ti ce ti-ai asumat
Fara o planificare minimala nu stii in ce directie mergi, chair daca ai impresia ca ai totul in minte.
Fara a urmari ce-ai planificat, degeaba ai depus efortul planificarii, raman doar niste cuvinte pe o hartie, intr-un document pe calculator sau intr-o aplicatie.
Daca nu respecti ce ti-ai planificat, te afli in bezna, fara sa stii ce s-a realizat, ce-a fost bine si ce-a fost rau, nu poti corecta lucrurile si nici nu poti schimba “directia” de mers.
In fiecare an, la sfarsit, prin luna Decembrie, cand ne uitam peste planficarea de la inceputul anului, pe listele cu task-uri, gasim “codite” de care am uitat sau le-am pierdut pe parcursul anului.
Aceastea pot reprezenta oportunitati nefructificate care te afecteaza deja sau pentru care nota de plata urmeaza sa vina.
In acest caz, investitia de timp vs potentialele beneficii va inclina intotdeauna balanta in favoarea celui din urma.
Nu este doar o teorie de management, este un aspect prin care poti face diferenta in perioadele bune si mai ales in perioadele instabile/negative din punct de vedere economic.
Nu uita totul incepe cu rezolutiile de anul nou.
Comments (2)
[…] Inainte de-a incepe cu rezolutiile anului nou, iti recomandam sa citesti o retrospectiva a anului anterior in ceea ce priveste lectiile invatate in 2020 si respectiv top lectii invatate in business in 2023 si sfaturi pentru 2024. […]
[…] succesele și eșecurile în gestionarea CEX pe social media, am identificat câteva lecții valoroase și bune practici […]