Ce trebuie sa contina Pagina de produs pentru a converti cat mai bine

articol-ce-trebuie-sa-contina-pagina-de-produs

Distribuie Articolul

Ce trebuie sa contina Pagina de produs pentru a converti cat mai bine

In ultimii ani, dar mai ales in anul 2020, o data cu pandemia, magazinele online s-au dezvoltat foarte mult.

In lipsa de alternative, chiar si cei mai reticiente persoane, au inceput sa comande online, iar profilul produselor comencializate online s-a diversificat si mai mult.

In 2023 putem comanda online absolut orice, de la masini, produse alimentare si cosmetice, pana la animale de companie.

De multe ori, atunci cand un client cauta un produs, ajunge pe site-uri, direct in pagina de produs.

Aceasta pagina care daca nu este bine dezvoltata nu va convinge utilizatorul in a plasa o comanda.

Intr-adevar nu mai are posibilitatea de a vedea produsul, de a-l testa, de a-l tine in mana pentru a vedea detaliile lui.

Dar printr-o prezentare bine gandita, acel client are posibilitatea de a-si face o idee cat mai ampla a acelui produs si intr-un final sa-l si cumpere.

Cateva exemple de elemente care te ajuta sa convingi utilizatorii/prospectii sa faca si ultimul pas din Sales Funnel si prin care sa-ti cresti credibilitatea:

  • Poza/Pozele;
  • Titlu produsului;
  • Descrierea produsului,
  • Variatiile disponibile (culori, dimensiuni);
  • Detalii tehnice produs;
  • Moduri de utilizare ale produsului;
  • Numarul de produse aflate in stoc;
  • Codul Produsului;
  • Recenzii/Testimoniale;
  • Beneficiile cumparatorului;
  • Modalitati de plata;
  • Conditii Livrare (cost, termen, retur) s.a.;

Poze (poze de prezentare produs si poze cu produsul folosit

Nu avem rabdare iar atentia ne-o pierdem foarte repede. Din acest motiv elementele vizuale sunt foarte importante.

Pozele cu produsul propus spre vanzare reprezinta elementul principal vizual care va convinge sau nu utilizatorul sa cumpere.

Nivelul calitativ al pozelor trebuie sa fie astfel incat sa poate compensa imposibilitatea de-a atinge si testa obiectul propriu-zis.

In cazul unui magazin oline este ultimul aspect la care ai putea face economii. Practic poti face, dar te va costa mult mai mult in timp.

Statisticile de marketing online arata ca pozele au o podere de 50% spre 70% in a convige un client sa cumpere.

Pozele produsului trebuie sa fie facute din fata, lateral, spate, de sus, inclusiv de jos.

Foloseste un fundal alb pentru a da posibilitatea ochiului sa vada detaliile produsului. Sau un fundal care sa intre in contrast cu culoarea produsului.

O data cu noile tehnologii, se pot crea poze de prods 3600. Importanta acestor poze consta in detaliul, care poate face diferenta fata de alte site-uri cu produse similar.

Pe langa pozele de prezentare a produsului (cele simple, deobicei pe fundal alb) este indicat  sa adaugi si poze cu produsul in viata reala, cum este acesta folosit/utilizat si consumat.

ADAUGA POZE EXEMPLU DE LA MARQUESSA

Poza Prezentare Produs
Poza Prezentare simpla Produs
Poza produs utilizat

Titlu produsului

Primul element pe care-l citeste orice utilizator. Titlul trebuie sa fie relevant, clar si reprezentativ pentru fiecare produs in parte.

Nu depasi 90-100 de caractere cu tot cu spatii.

Aici este foarte important cu pozitionezi produsul. Prima impresie conteaza! Ai grija mare la detalii.

Descriere produs

Ca s-o spun direct: Descriereea produsului inlocuieste vrajeala vanzatorului din magazinul traditional.

Lipsa unor informatii sau neclaritatea lor va descuraja utilizatorul sa finalizeze orice tranzactie, gandindu-se ori ca produsul nu e bun, ori nu se potriveste exact la ceea ce are nevoie si asa mai departe.

Asta se traduce in mai putine comenzi per total, pentru orice perioada analizata decat adevaratul potential.

Din acest motiv si nu numai, descrierea produsului trebuie tratata cu maxima seriozitate.

Detaliaza toate aspectele unui produs!

Foloseste atat din descrierea producatorului, cat si experienta ta cu acel produs.

Ofera detalii despre produs ca si cum clientul este langa tine si ii prezinti produsul. Conteaza sa ai o abordare umana si cat mai precisa.

Nu copia cuvant cu cuvant descrierile produselor de pe alte site-uri – vei avea de prierdut pentru ca acest aspect este urmarit de motoarele de cautare si vor trage in jos site-ul tau in afisarea rezultatelor organice.

Experienta utilizatorulu pe site-ul tau este influentata de toate aceste elmente, asa ca trateaza totul cu maxima seriozitate.

Variatii de produs disponibile (culori, dimensiuni, tipuri etc)

Hai sa luam un exemplu concret, pentru a fi mai usor de urmarit si inteles. Daca produsul pe care-l vindem este o geanta din piele, variatiile de produs in acest caz ar putea fi culorile disponibile (ex: negru, maro si rosu).

Aceste variatii trebuie evidentiate nu doar pozele afisate in pagina de produs, dar si prin elemente specifice: commutator culoare, lista culori disponibile in cadrul descrierii produsului si asa mai departe.

Daca aceste lucruri nu sunt clare din primele cateva secunde utilizatorul poate parasi pagina produsului crezand ca nu este disponibil si pe culoarea dorita.

Nu pierde comenzi si incasari care-ti sunt la indemana!

Poze multiple in pagina de produs - website magazin online

Detalii tehnice

Fie ca este o sticla de bautura, o geanta, sau un pantof, adauga toate detaliile tehnice care se impun, cum ar fi cantitatea recipientului, lungimea, inaltimea, greutatea, culoarea, iar daca ai produse electronice.

Nu uita sa adaugi detaliile tehnice ale producatorului.

Daca ai un magazin de haine si pantofi, adauga un ghid al marimilor, astfel incat potentialul client sa isi faca o idee de marime a produsului si sa nu ai surpriza unui retur pe motiv ca nu este masura pe care a cerut-o.

Cu cat un utlizator stie mai multe despre un produs, cu atat mai mult se va simti sigur ca respetivul produs i se potriveste exact pentru ce are nevoie.

Cu cat mai putine retururi cu atat mai putini bani pierduti pe servicii de curierat.

Prezentare Video

Mai greu de realizat, dar foarte mult apreciat.Printr-un video poti mult mai multe informatii relevante produsului repestiv intr-un mod comod pentru utilizator.

Cu cat mai multe elemente utile care sa capteze atentie potentialilor clienti cu atat mai bine. Ulterior, vei putea usor retargeta prin intermediul mai multor canale de promvare cei care au petrecut un timp minim pe pagina de produs.

Atentie sa nu cazi in extrema cealalta, si sa incarci prea mult pagina de produs, care sa ajunga sa nu ma aibe scopul clar si sa se mai si incarce greu, ca nu vei rezolva problema.

Descrerea text scruta si lunga, detaliile tehnice si eventual prezentarea video sunt elementele care indeplinesc rolul omului de vanzari dintr-un magazin traditional. Deci trebuie sa existe si sa fie foarte bine facute.

Modalitatiile de utilizare ale produsului.

Multi clienti cauta detalii amanuntite ale produsului tau, iar aceasta abordare face de multe ori diferenta.

Adauga cateva modalitati de utilizare ale produsului, cum ar fi modul de asortare (daca vorbim de site-uri de imbracaminte) sau modul de intretinere.

Iar daca magazinul tau on-line este cu produse electronice, adauga cateva idei despre cum ar trebui folosit acel produs pentru a avea o viata indelungata.

Spre exemplu: pentru un telefon, indicat ar fi sa adaugi modalitatile prin care sa ii lungesti viata bateriei, sau metode de a proteja ecranul, etc.

Numarul de produse pe stoc

Afisarea numarului de produse aflate in stoc este o sabie cu 2 taisuri care trebuie manevrata cu multa precizie si atentie.

Afisarea unui stoc mai mic pentru a creea efectul de “Scarcity” poate descuraja persoane care vor sa achizitioneze mai multe produse din aceleasi tip/model.

La polul opus, daca afisam un stoc prea mare pe produs, se pierde acel effect de “Scarcity” iar utilizatorii vor avea tendinta sa amane achizitia pana la un moment mai bun, deobicei ideal.

Din aceste motive un echilibru fin trebuie gasit intre cele 2 categorii de public astfel incat sa nu ai de pierdut in niciuna din cele 2 cazuri.

Cod unic produs (SKU)

Un detaliu aparent important doar din punct de vedere logistic, dar nu este chiar asa.

Codul produsului ajuta clientii sa faca diferenta intre produsele identice, dar care au detalii tehnice diferite.

Acest aspect conteaza si cand clientul va cauta pe site acel produs, dar te va ajuta si pe tine sa cauti in baza de date produsul repede pentru a vedea disponibilitatea stocului.

Mai mult decat atat, Facebook si Instagram solicita pentru a sincroniza Catalogul de Produse cu cele aflate in site, un cod unic pentru fiecare produs.

In baza lui se fac actualizarile de poze, informatii, variatii si asa mai departe, pentru fiecare produs in parte, in mod automat.

Nu ai niciun motiv sa nu-ti creezi un sistem inteligent de codificare a produselor, astfel incat in functie de cod sa-ti dai seama despre ce produs anume este vorba.

Recenzii/Testimoniale

Cat conteaza o recenzie? Enorm! – imagineaza-ti ca este un fel de recomandare care vine de la cineva care a cumparat produsul, l-a testat si folosit – o carte de vizita a produsului, daca vrei.

In aceasta situatie exista 2 abordari:

  1. sectiune dedicata in site pentru afisare si colectare recenzii (Exemple: Emag, Cel, etc)
  2. sectiune conectata cu contul de Facebook, Google sau chiar si TripAdvisor care afiseaza direct in site recenziile primite in conturile de social media (Exemple: Marquessa Designer, Meadows, Berezka)

Prima abordare este ideala si cea mai transparenta metoda.

Din pacate, doar marile magazine reusesc sa colecteze astfel de recenzii fix pe produs.

Doar site-urile care stang mii de vizualizari zilnice, reusesc sa obtina cateva recenzii odata cu trecerea timpului.

A doua varianta este mai usor de pus in valoare.

In mod automat si imediat ultimele recenzii primite in conturile mentionate de social media apare si in orice pagina de produs.

Trateaza recenziile cu seriozitate, nu incerca sa inseli clientii cu recenzii fictive – isi vor da seama foarte repede ca nu este reala recenzia.

Daca n-ai inca recenzii, ia legatura cu clientii care au comandat in trecut produse, sa iti lase pe Social Media, sau chiar pe mail o recenzie.

Cum spuneam, sa fii serios si responsabil in ceea ce priveste recenziile.

Nu de putine ori clientii dau si recenzii negative si este indicat sa raspunzi acelor recenzii cu calm si profesionalism.

Roaga clientul sa intre in detalii in ceea ce priveste recenzia negativa.

Vei avea surpriza ca acea recenzie sa fie schimbata, pentru ca defapt a fost doar o neintelegere.

Varianta a-2 a fost testata de noi pe mai multe site-uri.

A dat un randament maxim, pentru ca un client se uita inclusiv la raspunsurile recenziilor si va trage singur concluzia la care am ajuns si noi – neintelegere sau rea intentie.

Care sunt beneficiile cumparatorului?

Finalmente, oricine vinde beneficiul consumarii/utlizarii unui produs si nu produsul in sine. Acest lucru trebuie sa se reflecte in toata activitatea si comunicarea ta cu publicul tau tinta.

In aceasta sectiune trebuie sa te gandesti la informatii care raspund in mod clar la intrebari, precum:

  • De ce sa cumpar acest produs?
  • Ce beneficii imi aduce achizitionarea acestui produs?
  • De ce sa cumpar acest produs de la tine? (si nu de la alt furnizor)
  • De ce sa cumpar acum? (mai bine mai aman putin).

Modalitati de plata disponibile

Un alt element chiar elimnatoriu in decizia de cumparare este reprezentat de modalitatile de plata disponibile pe site.

Desi, atat din experienta noastra cat si analizand statisticile relevante, cea mai folosita metoda de plata este prin ramburs, plata online cu card-ul ramane foarte importanta din cel putin 2 motive.

In primul rand pentru ca este o alternativa pentru cei care au banii pe card, sau pentru clientii fideli care se simt in siguranta sa plateasca inainte de livrare.

In al doilea rand, optiunea de-a putea plati inclusiv online cu card-ul denota un aer de seriozitate si profesionalism

Din nou statistica ne ajuta in sustinerea punctului de vedere. Site-urile care au disponibila si aceasta forma de plata au un numar total de comenzi mai mari decat cele care nu au.

Conditiile de Livrare (cost, termen, retur, s.a.);

Conditiile de livrare sunt intens evaluate de orice utilizator.

In cat timp ajunge produsul la mine?
Produsul poate fi cumparat pentru a fi oferit ca si cadou ceea ce face ca termenul de livrare sa fie un criteriu eliminatoriu intre furnizorii aceluiasi produs.

 

Cat costa livrarea?
Este un cost suplimentar sau nu? Clientul are nevoie de cash pentru a plati livrarea.

 

Cat timp am la dispozitie pentru retur?
Am timp sa probez/testez produsul si daca nu se potriveste/nu-mi place, in cat timp si cum il pot schimba.

 

In cat timp primesc banii inapoi in cazul unei comenzi anulate?
Transparenta ofera credibilitate si autoritate oricarei entitati. Ai si tu grija si asigura-te ca ai aceste informatii in fiecare pagina de produs, enuntate in mod clar.

Securitatea site-ului

Indiferent de platofrma din spatele site-ului, de modalitatile de platat disponobile pe site, transferul de informatii criptate intre server si utilizator este absolut obligatorie

Mai mutl decat atat, absenta certificatului SSL va avertiza utilizatoriii ca site-ul nu este „Secured” si multi vor renunta sa mai accese pagina ceea ce va rezulta intr-un dropout mare, bounce rate ridicat.

Daca ai nevoie de recomandari suplimentare privind securitatea site-ului tau WordPress, gasesti intr-un articol amplu publicat pe blog-ul nostru si actualizat periodic.

User Tracking si Date statistice

Oricat de bine ai documente fiecare element din pagina de produs, oricat de bine ai alege de fiecare culoare sau buton, nu vei intotdeauna cele mai bune decizii.

Din acest motiv exista programele de nregistrare a activitati pe site la nivel de date statistice precum Google Analytics, Google Search Console, dar isi la nivel de experienta completa pe site, cum ar fi: Hotjar sau Crazyegg.

In cadrul paginii de produs, poti monitoriza deiferite actiuni importante pentru tine, astfel incat sa poti evalua la fiecare schimbare impactul real la nivelul rezultatelor.

Simplu si usor, instaland Google Analytics pe site in mod corect si creand obiective realizabile in pagina de produs.

Concluzie

Incearca sa adaugi toate aceste elemente ca si cum ti-ai vinde tie produsele de pe site, sau unei persoane foarte apropiate.

Nu intra in detalii tehnice decat in sectiunea dedicata si foloseste un limbaj comun si usor de urmarit.

Pune “suflet” pentru fiecare produs si incearca sa fii cat mai exact(a) in descriere.

Aboneaza-te la newstetter-ul nostru si urmareste articolele publicate pe blog.

Obtine tot timpul sfaturi pentru a-t dezvolta un magazin online care vinde.

Lasă un răspuns