Automatizari email pentru Magazine Online

Automatizari-email - Email Marketing

Distribuie Articolul

Automatizari email pentru Magazine Online

Despre email marketing s-a spus de nenumarate ori ca o sa “moara”, ca este o functionalitate complet depasita.

Cu toate acestea, email-ul este in continuare folosit la un nilvel foarte intens chiar si de catre noile generatii.

Conform firmei de consultanta EConsultancy, citata de Oracle.com: „e-mailul continua sa fie o componenta esentiala a sistemului de marketing, iar marea majoritate a companiilor (72%) il califica drept bun sau excelent pentru obtinerea ROI”.

Email marketing-ul este o abordare directa a clientului ce permite distribuirea de continut cu scopul de a informa, fideliza, comunitiza si tranzactiona produse/servicii cu (potentiali) clienti.

O strategie puternica de email marketing dezvoltata in jurul audientei poate aduce vanzari spectaculoase la niste costuri minimale.

Rareori functioneaza ca si singura strategie de promovare, dar in completarea altor eforturi poate va avea un impact pozitiv major.

La capitolul email marketing, nu sunt doar acele newslettere pe care le trimiti deja sau nu, din cand in cand.

Aici ne referim la toate comunicarile via email pe care le ai sau le poti avea cu clientii/prospectii si din care sa obtii vanzari mai mari pentru magazinul tau.

Pre-Sales: Welcome email

O data cu abonarea la newsletter, indiferent daca aceasta s-a facut in schimbul unui cupon de reducere sau din orice alt motiv, ar trebui sa prezinti compania.

Cine este compania, ce pune la dispozitie pe site, ce beneficii ai daca comanzi/participi etc.

Pe langa ca reprezinta un pas normal intr-o relatie, este o ocazie de a comunica non-financiar cu clientii-prospectii pentru a-i tine aproape.

Sursele abonatilor la newsletter pot fi extrem de diverse si nu poti anticipa cate informatii au la momentul respectiv.

Un welcome/intro email ar putea dezgheta lucrurile putin, ar putea oferi idei sau reaminti abonatilor/clientilor de un produs/serviciu/oferta/beneficiu.

Pre-Sales: Email Cos Abandonat

Probabil cea mai cunoscuta automatizare de email din lume si pe buna dreptate. Are un impact major cu un efort mediu.

O astfel de automatizare te ajuta sa transmiti email-uri vizitatorilor magazinului tau online care adauga produs(e) in cos, dar dintr-un motiv sau altul nu au finalizat comanda.

In primul rand vei castiga/recupera comenzi, dar vei castiga si putin trafic relevant pe site.

Aceasta reprezinta doar una din multele tactici de-a reduce numarul cosurilor abandonate ce pot fi aplicate de orice magazin online.

Email Comanda Plasata

Un email automat care se regaseste pe majoritatea platformelor, inclusiv WooCommerce, presetat. Chiar daca acest email este transmis de orice magazin online el are un rol deosebit de important.

In primul rand confirmi clientului plasarea comenzii, continutul, modalitatea de plata pe are a ales-o, dar si valoarea acelei comenzi.

Cu cat emailul respectiv este mai detaliat cu atat mai mult poti preintampina situatii complicate, probleme la livrare sau chiar comenzi returnate.

Mai mult decat atat, detalierea ajuta ambele parti.

Tu sau colegii puteti verifica cu usurinta intr-un alt loc, pe langa panoul de administrare al site-ului, o comanda.

Este un moment suplimentar in care clientul isi verifica datele si te poate contacta el/ea daca este cazul.

Sau poate folosi email-ul pentru a reveni in viitor cu o noua comanda, daca nu mai tine minte alte informatii.

Nu in ultimul rand, un email complet pentru o comanda online este un alt element care contribuie la experienta clientului in relatia cu brand-ul tau.

Email Status Comanda: in curs de livrare

Un email aparent mai mult logistic, dar cu beneficii spectaculoase.

In primul rand, transmiterea in mod automat au unui email clientului pentru a-l informa ca statusul comenzii este „in curs de livrare”, te ajuta sa scapi de timp pierdut oferind aceste informatii prin telefon sau email.

In cazul in care apar intarzieri, desi nu este foarte elegant, presiunea se muta de la tine la companiile de curierat.

Confera un plus de imagine in mintea clientului transmitand sentimentul unei firme organizate si cu sisteme/proceduri bine puse la punct.

Poti folosi aceasta oportunitate pentru a-ti sprijini celelalte eforturi de a creste traficul pe site si sa nu oferi informatia cheie in corpul emailului, ci pe site.

Astfel il determini pe destinatar sa mai intre odata pe site pentru a vedea statusul comenzii. O vizita in plus, un buton in plus de urmarit/track-uit.

Post-Sale: Multumiri/Recenzie

Un instrument care mie personal imi place foarte mult. Usor de setat.

Dupa cateva zile/ore de plasarea unei comenzi, poti seta un email automat care sa fie trimis clientului si in care sa-i soliciti acordarea unei recenzii pe site, Social Media sau orice alta platforma pe care o folosesti.

Acest email te va ajuta sa colectezi mai multe recenzii, elemente de credibilitate pentru orice business online.

De exemplu, pe Google Maps, unul dintre criteriile de ordonare a rezultatelor atunci cand efectuezi o cautare este si numarul de recenzii si nota medie.

Aceasta automatizare este usor de implementat, dar iti poate aduce un boost pe Social Media si/sau autoritate crescuta.

Beneficiile nu se vad intotdeauna imediat. Nu te asteapta sa inceapa sa curga recenziile o data ce ai facut toate setarile.

Urmareste ce se intamapla, regleaza +/- nr de zile/ore dintre achizitie si momentul la care este transmis acest email automat.

Nu uita sa mentionezi in corpul mailului pentru ce produs/serviciu/comanda/brand soliciti recenzie.

Post-Sale: Cross-Sale Email

Sigur ai mai auzit de termenul de Cross-Sales sau Vanzari-Incrucisate, acele produse complementare sau care se consuma impreuna.

Sunt un instrument puternic de vanzare demonstrat in timp, astfel ca unele teme WooCommerce au aceasta functionalitate integrata cu un design mai elegant fata de setarile originale ale modulului.

Mergand mai departe pe acest principiu, asa cum pe site unele magazin online afiseaza produse complementare cu cele vizitate/adaugate in cos/comandate in trecut, si in corpul unui email pot fi incluse aceste informatii.

Cu ajutorul unui email automat scapi de munca si stres, totul se intampla fara efort din partea ta si maresti expunerea acestui instrument de vanzare prin email.

La nivel de beneficii financiare, email-ul automat Cross-Sales iti va aduce comenzi in plus si iti va creste valoarea medie a comenzilor.

Aici design-ul si continutul pot face diferente majore.

Setarile necesare sunt mai complicate si implica munca de ambele parti, adminsitrator magazin online si agentia web.

Doar asa te asiguri ca sunt setate corect produsele pentru Cross-Sales cu ajutorul administratorului, iar agentia seteaza tracking si creaza continutul emailului.

Post-Sale: Wishlist/Favorite

Performanta si rezultatele acestei automatizari depind foarte mult de produsele de pe site, dar si numarul de vizitatori.

Din experienta noastra la site-urile mici si medii nu am observat ca butonul/functionalitatea de „Adauga produsul la Favorite” sa fie intens folosita.

In aceasta situatie, s-ar putea sa investesti intr-o automatizare care se va declansa foarte rar.

Foarte rar cineva va apasa pe inimioara cu „Adauga produsul la Favorite” si atunci email-ul respectiv va fi foarte rar transmis, cu atat mai putin va aduce rezultate.

Back in stock Email

Notificarea de Produs „Back-in-Stock / Inapoi-in-Stoc” transmisa prin email reprezinta o alta automatizare importanta pentru orice magazin online indiferent de produsele comercializate sau nivelul de trafic.

Un utilizator intra pe site-ul tau, vede un produs pe care si-l doreste, dar nu este in stoc, undeva in jurul produsului are un buton „Notifica-ma cand revine in stoc” unde isi va lasa adresa de email.

In momentul in care acel produs are stoc mai mare de 0, automatizarea de email va transmite cate un email fiecarei persoane care si-a adaugat adresa pentru acel produs.

In mod evident te poate ajuta sa nu pierzi anumite vanzari.

Te ajuta, din nou, la sprijinirea eforturilor de crestere a traficului pe site.

Info Email: Produse noi la reducere

Dezvoltarea unei automatizari de email care se transmita un mesaj care sa propuna abonatului sa descopere produsele aflate la reducere.

Pretul promotional s-ar putea sa incurajeze abonatul sa faca ultimul pas si sa (re)achizitioneze.

Doar o  alta oportunitate de a castiga noi vanzari si/sau trafic de calitate catre magazinul tau online.

Email Info: Produse noi disponibile pe site

In mod similar cu solutiile propuse anterior, aceasta automatizare presupune transmiterea unui email cu produsele noi disponibile.

Dupa o perioada considerabila de timp, minim 1 luna de zile de la ultima comanda plasata, poti transmite in mod automat un nou email doar acelor persoane.

De aceasta data, destinatarul, fie el/ea client sau doar abonat, primeste propunerea de a consulta noile produse din magazin.

Daca anterior produsele nu l-au convins, poate noile produse/colectii vo reusi sa-i starneasca interesul.

Vanzari si trafic suplimentar sunt beneficiile si in acest caz.

Concluzie

Cu alte cuvinte am vorbit despre tactici similare cu cele aplicate la folosirea unui Popup pe site-ul propriu, doar o extra/alta expunere a aceluiasi mesaj.

Nu uita, conditia primordiala pentru a putea face email marketing este sa ai o lista puternica de abonati.

Dimensiunea dar si calitatea abonatilor isi va spune cuvantul in rezulatele campaniilor de email marketing pe care le vei derula.

La inceput este greu, ca in orice demers serios.

Cand lista de abonati este mica, impactul unui newsletter este si el destul de mic.

Nu trebuie sa te descurajezi, o lista puternica de abonati se construieste in timp.

Abonarea la newsletter trebuie promovata si incurajata catre client pentru a sprijini dezvoltarea listei de abonati.

Tot mai multe magazine online ofera reduceri la prima comanda in schimbul abonarii la Newsletter. De ce crezi?

Suntem aici daca ai nevoie de noi.

Lasă un răspuns