Cum sa reduci numarul de cosuri abandonate

Cosuri-abandonate

Distribuie Articolul

Cum sa reduci numarul de cosuri abandonate

De multe ori este mai simplu, mai ieftin si mai usor sa-i abordam pe cei care deja sunt aproape de noi decat o audienta complet rece.

Targetarea clientilor care au cosuri abandonate pe site ar trebui sa fie un demers nelipsit din strategia de promovare a oricarui magazin online.

Cu cat iti organizezi mai bine eforturile de remarketing cu cat vei obtine rezultate si mai bune cu un buget rezonabil.

Un numar mare de cosuri de abandonate poate avea multe cauze si de asta exista mai multe solutii disponibile.

Intotdeauna trebuie sa ai in vedere experienta online a utilizatorului. Pornind de la aceasta idee, atunci cand utilizator adauga in cos si nu ajunge sa plaseze comanda, probabil s-a blocat undeva pe drum:

  • A adaugat un produs in cos, dar n-a deschis cosul;
  • A adaugat un produs si a ajuns in cos, apoi a parasit site-ul;
  • A adaugat un produs, a ajuns in cos, a ajuns pe checkout si apoi a parasit site-ul;

Fiecare situatie are nevoie de raspunsuri si solutii adecvate particularitatilor fiecarei situatii.

Campanie Facebook

Construind o campanie Facebook de tip ReMarketing in cadrul careia sa folosesti o audienta formata din cei care au adaugat cel putin un produs in cos, dar nu au si finalizat comanda, intr-o anumita perioada de timp.

Daca folosesti Facebook Catalog este foarte usor sa creezi o asemenea campanie, audienta se va actualiza in mod automat, iar vizualul poate fi populat automat exact cu produsul(e) vizitat(e).

Tu va trebui sa te preocupi doar de textul si bugetul campaniei.

Daca nu folosesti Facebook Catalog poti folosi o audienta construita din cei top 10% vizitatori ai site-ului, iar pentru a o rafina poti exclude clientii existenti.

Pro tip: Daca alegi obiectivulul de tip „Reach” in loc de „Conversii” cum ar alege majoritatea, vei putea optimiza modul de livrare al campaniei.

Astfel vei reusi sa te asiguri ca cei care doar adaugat in cos vad reclama ta imediat dupa ce-au vizitat site-ul si pentru un minim de 4 ori si va creste foarte mult eficienta.

In aceasta situatie n-ai nevoie de sistemul Facebook sa trieze din audienta selectata pe cei cu cel mai mare potential sa converteasca, toti care au adaugat in cos au potential si atunci ai nevoie de o campanie care sa te ajute sa-ti afisezi reclama in feed-ul cat mai multor astfel de persoane, dar la un cost cat mai mic.

Campanie Google Display/Video

In mod similar cu Facebook, poti crea campanii aproape identice in cadrul campaniilor Google Display sau Video.

In cadrul lor poti folosi atat utilizatorii cu cosuri abandonate, cat si utilizatorii importanti, selectati dupa criterii cum ar fi: cei care au vizitat o anumita pagina: cos, checkout, pagina unui anumit produs si asa mai departe.

De asemenea, poti importa audiente create in Google Analytics:

  • Vizitatori de top;
  • Vizitatori recurenti;
  • Vizitatorii site-ului veniti dintr-o anumita campanie;
  • Vizitatorii site-ului veniti printr-un anumit canal.

Folosind aceeasi regula, poti crea o audienta din cei care au plasat comanda deja si s-o adaugi in cadrul campaniei la excluderi.

Alegerea iti apartine, dar trebuie s-o faci cu atentie in functie de audienta, buget si materialele disponibile in campanie (poze, foto, audio, video).

Aceste campanii pot fi create direct din platforma Google sau din contul MailChimp, daca ai unul.

Mailing

Daca tot am mentionat MailChimp, trebuie folosesti aceasta aplicatie sau orice alta aplicatie similara pentru comunicarea cu audienta prin email.

Mailuri automate, programate astfel incat cei care lasa produse in cos sa primeasca mail dupa un anumit timp, te vor ajuta considerabil sa reduci numarul celor blocati in acest pas.

Doua, maxim trei mail-uri automate cu continut diferit dar foarte bine gandit, vor impinge orice utilizator sa mearga catre pasul final, de a plasa comanda: un reminder simplu, un incentive suplimentar (o reducere), un termen limita pentru oferta propusa.

SMS/Notificari Push

Un mod invaziv de-a comunica, dar daca este folosit in mod inteligent poate fi extrem de eficient.

Poti apela la acest canal de comunicare ca un ultim pas, dupa seria de mail-uri automate cu acelasi rol.

Sau atunci cand vrei sa comunici rapid un mesaj catre o anumita audienta, de exemplu, expirarea unei oferte.

Optimizarea paginii de cos

Pe langa a obtine expunere la momentul relevant, trebuie sa ne asiguram ca la nivelul site-ului am facut tot ceea ce trebuie.

Pagina cosului trebuie sa-si urmeze obiectivul. In aceasta situatie, obiectivul este ca pagina sa clarifice utilizatorului ce a ales sa cumpere si care-i costul total.

Cel mult in acest punct, pot fi recomandate produse suplimentare/complementare pentru a creste valoarea medie a comenzilor.

Dar exista si un dezavantaj al acestei practici. Daca adaugi in pagina de cos produse variabile, care necesita vizitarea paginii de produs pentru a fi adaugat in cos, s-ar putea sa-ti faci mai mult rau, decat bine.

Nu faci decat sa-i oferi utilizatorului un motiv suplimentar sa paraseasca cosul si sa-l duci mai departe de obiectivul principal: plasarea comenzii.

Pop-up in pagina de cos/checkout

Tot la nivelul paginii de cos, si nu numai, poti folosi un alt instrument la indemana pentru a stimula utilizatorul sa mearga mai departe catre ultimul pas.

Cu ajutorul popup-ului poti trasnmite un ultim mesaj utilizatorul intr-un moment cheie.

Un exit pop-up ar fi perfect in aceasta situatie. Astfel, o fereastra cu un mesaj presetat ii este afisat utilizatorului care incearca sa inchida pagina de cos fara sa mearga mai departe (in acel moment).

N-ai voie sa nu te folosesti de aceasta oportunitate, mai ales ca si cu eforturi mici poti obtine rezultate impresionabile.

Daca vezi ca mai multi utilizatori renunta in pagina de checkout, poti activa acolo acest exit pop-up.

Sectiune site cu produsele vizitate

Nu intotdeauna flow-ul unui utilziator intr-un magazin online este simplu si direct: vizitat pagina produs, adaugat in cos, pagina checkout, comanda plasata.

Pe langa optimizarea paginii de cos, pe langa pop-upul aferent putem crea un alt element care sa-i aduca aminte utilizatorului ce are de facut.

O sectiune cu produsele vizitate care sa fie oriunde afisate la vedere, in functie de structura site-ului tau, va avea un efect similar cu pop-up-ul anterior mentionat, dar afisat intr-un alt loc.

Chat disponibil in pagina de cos/checkout

Pe cat de usor pe atat de important. Foarte multe intrebari, indoieli sau neclaritati pot apare oriunde pe parcursul procesului de achizitie online.

Cu cat totul este mai transparent, cu cat cele mai importante informatii sunt mai usor de accesat, cu atat mai mult utilizatorul se simte in siguranta sa plaseze o comanda, mai ales pentru prima oara.

Instaland un chat, mai ales in pagina de cos sau/si in pagina de checkout poate ajuta utilizatorul sa comunice si sa afle orice informatii suplimentare fara sa iasa din procesul de cumparare.

In final, strategia face diferenta

Nu pierde din vedere niciun moment ce imbunatatiri poti aduce site-ului tau pentru a a obtine mai multe coversii din numarul total actual de vizitatori.

Inainte sa investesti mai mult in abordarea unei audiente reci, aloca resurse si buget mai mult campaniilor de remarketing.

Prin campaniile de remarketing te poti adresa mai multor tipuri de audiente, formate din utilizatori care au auzit de brand-ul tau, si totul la un buget rezonabil.

Campaniile de remarketing pot aduce rezultate remarcabile, mai ales campaniile optimizate pentru cosuri abandonate, vizitatori recurenti sau cei care au realizat alte conversii relevante pentru afacerea ta.

Lasă un răspuns