Principalele metode de livrare pentru magazinele online (curieri, lockere si servicii postale)

Distribuie Articolul

Principalele metode de livrare pentru magazinele online (curieri, lockere si servicii postale)

Competitia puternica de pe piata de curierat din Romania a determinat fiecare companie dintre cele care au supravietuit, sa depuna eforturile necesare pentru a putea oferi diferite servicii si/sau optiuni cu care incearca sa se diferentieze fata de celelalte companii.

Generarea AWB-ului, posibilitatea urmaririi comenzii, deschiderea coletului la livrare, sunt doar cateva dinte optiunile pe care aceste companii le pun la dispozitia comerciantilor si care le pot face viata mai usoara tuturor partilor implicate.

Dar asta nu inseamna ca nu exista diferente intre companiile de curierat

Chiar daca toti furnizorii, de exemplu, ofera posiblitatea urmaririi comenzii de catre clientul final, in unele cazuri aceste lucru se poate realiza exclusiv din aplicatia curierului si/sau pe site-ul comerciantului.

O diferenta destul de importanta intre cele 2 situatii.

Urmarirea comenzii exclusiv in aplicatia curierului poate echivala pentru unii clienti  cu lipsa acestei facilitati, daca acei clienti nu au cont si n-au descarcat respectiva aplicatie.

Alegerea metodelor de livrare si a furnizorilor, adecvate nevoilor clientilor tai inseamna cunoasterea avantajelor pe care le ofera principalele companii din domeniu.

O alegere documentata poate insemna pentru orice comerciant:

  • reducerea costurilor logistice (costul efectiv de livrare, costurile asociate necesarului pentru livrare);
  • evitarea platii costurilor suplimentare de livrare pentru zonele speciale cu ajutorul calculului automat al costului de livrare in functie de adresa completata in Checkcout;
  • reducerea numarului de retururi cu ajutorul unor facilitati precum: urmarirea comenzii, amanarea livrarii sau livrarea la locker;
  • cresterea numarului de comenzi plasate/primite prin oferirea de optiuni suplimentare pentru metodele de livrare, dar si pentru furnizorii acestora.

Fan Courier

Generarea AWB-ului (onclick) prin completarea automata cu datele completate de client in Checkout, a devenit un standard pentru toate companiile de curierat care au dezvoltate integrari cu principalele platforme de CMS (WooCommerce, Shopify, Open Cart, Magento, etc.).

Dar, exista optiuni/facilitati/servicii care fac diferenta.

Exista solutii diverse de implementare a metodelor de livrare pentru un magazin online WooCommerce, cu ajutorul unui modul dedicat creat de compania respectiva sau prin modulele generale pentru livrare.

Optiunile disponibile clientului final pentru livrarea unui colet sunt diferite intre cele 2 variante de implementare. Modulele generale ofera o implementare mai ampla.

Fan Courier ofera posibilitatea de-a calcula dinamic costul de livrare in functie de judetul si orasul mentionate in adresa de livrare.

Modulul Fan Courier pentru WooCommerce calculeaza adresa in functie doar de judetul selectat, pe cand modulul Curiero, pentru Fan Courier calculeaza costul de livrare luand in calcul inclusiv orasul/localitatea.

Calculul exact in functie de judet, mai ales in functie de localitate, poate salva costuri pentru orice comerciant prin excluderea situatiilor cu costuri mari de livrare pentru kilometri suplimentari.

Fan Courier livreaza direct la adresa prin curieri, la propria retea de lockere – FanBox, la punctele de colectare OMV si Petrom, dar si in reteaua PayPoint

Serviciul de plata la livrare s-a dezvoltat foarte mult in ultima perioada, bineinteles tot datorita dezvoltarilor tehnologice.

Astfel, o data cu aparitia POS-urilor pe dispozitivele mobile (PDA-uri sau Telefoane Mobile) a oferit optiunea companiilor de-a pune la dispozitia clientului final posibilitatea de-a plati cu card-ul sau online la momentul livrarii/ridicarii coletului.

In prezent pentru plata la livrare, comerciantul poate pune la dispozitia clientului final cu ajutorul Fan Courier urmatoarele tipuri de plati:

  • Cash catre curier cu ramburs in cont colector sau cash;
  • Card prin mobile POS la curier:
  • Card la POS-ul FanBox-ului.

Sameday

Similar cu Fan Courier, SameDay are diferite solutii de implementare, prin intermediul unui modul dedicat creat de companie sau prin adaugarea SameDay intr-un modul general de livrare (Curiero).

SameDay oferta posibilitatea stabilirii unor taxe de livrare fixe, pe mai multe zone, in functie de distanta fata de punctul de colectare a coletelor comerciantului.

Aceasta optiune este o sabie cu 2 taisuri, deoarece te poti intalni cu situatii in care costul de livrare din contract este mai mic decat cel practicat pe site ceea ce poate aduce mici castiguri suplimentare.

Dar, pe de alta parte, te poti intalni in aceeasi masura, si cu situatii in care costul efectiv de livrare este mult mai mare decat cel din contract.

Prin SameDay poti livra direct la adresa indicata sau la EasyBox, poate cea mai mare retea de lockere din Romania.

Aceasta flexibilitate pentru fiecare client de-a-si alege metoda de livrare preferata (Curier sau Locker) va avea un impact pozitiv asupra numarului de comenzi livrate cu dificultate si comenzile returnate pentru ca nu au putut fi livrate.

Din pacate, clientul nu poate achita cu card-ul valoarea si/sau taxa rambursului catre curier. Multi dintre noi ne-am lovit de situatia in care vine curierul la usa si am uitat sa scoatem bani.

Un dezavantaj serios ce presupune un efort suplimentar din partea clientului final de-a pregati contravaloarea cash anterior livrarii.

Cargus

Similar cu Fan Courier si SameDay, exista mai multe implementari cu optiuni diferite de personalizare/adaptare la nevoile comerciantilor.

In privinta serviciilor si optiunilor de livrare Cargus are un portofoliu similar cu celelalte companii analizate in articol.

Cu toate acestea, o optiune care merita mentionate este posibilitatea platii inclusiv online, prin intermediul unui link de plata, emis de reprezentantii Cargus din centrele proprii de colectare, la momentul ridicarii coletului.

Livrare direct la adresa indicata, puncte și lockere Ship & Go

Plata la livrare coletului se poate face prin:

  • Cash catre curier cu ramburs in cont colector
  • Card prin mobile POS?

Online prin link de plata inainte de ridicarea din punctele de colectare Cargus Ship & Go

DPD

Livrarea propriu-zisa se poate face la adresa indicata in comanda, la automatele DPD si/sau la oficiile DPD

Pun la dispozitie mai multe standarde de livrare in functie de cantitate, greutate si distanta de livrare.

Pe langa optiunile comune cu ceilalti furnizori, putem spune ca DPD a reusit sa faca livrarea un proces mult mai simplu.

Destinatarul coletului poate schimba adresa de livrare si dupa procesarea comenzii, sau poate schimba adresa de livrare gratuit in aceeasi localitate, sau poate redirectiona comanda catre un automat DPD.

Toate aceste optiuni sunt disponibile prin intermediul aplicatiei proprii Smart Control dedicata clientilor (finali).

Cu astfel de optiuni, poti fi sigur(a) ca numarul comenzilor returnate va scadea. Nu vei ajunge la 0, dar macar vei scapa de retururile de lipsei de comunicare, sau sincronizarii defectoase dintre curier si client sau chiar din cauza adreselor incomplete.

Plata se poate face cash sau prin card la curier sau cu card-ul la automatele DPD.

Pe de alte parte, la capitolul dezavantaje, merita mentionat faptul ca DPD percepe taxe pentru incasarea platilor ramburs.

Module generale de livrare care integreaza mai multi curieri:

Couriero – https://curie.ro

Colete Online – https://www.colete-online.ro

Curier Online – https://curier-online.ro

Acestea iti permit integrarea mai multor curieri in acelasi timp in cadrul magazinului tau online, oferind posibilitatea clientului de-a alege funizorul preferat.

Aceste module au fost imbunatatite de-alungul timpului integrand tot mai multe facilitati, corectand erori, sau integrand servicii suplimentare.

In cele mai multe cazuri, modulele generale de livrare ofera mai multe optiuni decat modulele dedicate fiecarei companii in cazul site-urilor WooCommerce.

Fiecare din aceste module generale vine cu propriile avantaje. O analiza comparativa intre ele presupune dezvoltarea unui articol dedicat pe aceasta tema.

Totusi, un avantaj puternic pentru comerciant este oferit de Curiero prin includerea in modulul propriu a facturarii prin SmarBill, FGO sau Oblio.

Si in jurul programelor de facturare vom face o analiza amanuntita in viitor, in cadrul unui articol dedicat. Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a nu pierde noile articole. Deja am scris despre procesatorii de plati online din Romania 



Concluzie

Metodele de livrare cat si furnizori trebuie alesi in functie de clientii fiecarei companii, in functie de care dintre variante le-ar de cel mai mare ajutor.

Un magazin online puternic ar trebui sa aiba in vedere cel putin 2 metode de livrare (curier si locker) si cel putin 2 furnizor diferiti.

Aria de acoperire pentru lockere si punctele de colectare difera considerabil de la un furnizor la altul si atunci avand 2 furnizori de astfel servicii, te ajuta sa acoperi cu usurinta zone foarte mari.

Mai mult decat atat, costul de livrare, cu precadere in zonele mai indepartate, implica costuri suplimentare pentru livrarea in zonele respectiva, diferite de la un furnizor la altul.

Nu in ultimul rand, o potential experienta negativa anterioara poate descuraja un potential client de-a plasa o comanda in lipsa unei alternative, mai ales la produse sensibile, usor casabile.

Lasă un răspuns