Modalitati de-a trimite newsletter fara MailChimp

Distribuie Articolul

Modalitati de-a trimite newsletter fara MailChimp

Am cautat de ceva vreme un modul care sa faca cam ce face MailChip, dar fara a folosi o terta platforma si mai ales sa fie gratuit.

Printre cautari mi-a atras atentia MailPoet care, in varianta free, iti da posibilitatea de a-ti crea campanii de Newslettere, Mailuri de Bun venit, Notificari de articole noi, Mailuri de Abandonare cos, s.a.

Toate acestea in limita a 1.000 de abonati (ca si la varianta gratuita de la MailChimp)

Pentru varianta platita au dezvoltat mult mai multe canale si caracteristici, dar pentru asta trebuie sa scoti din buzunar cam 200 euro/an = 17 Euo/luna (aproximativ) si asta pentru un plan de doar 1.500 de abonati.

Ce mi s-a parut interesant la acest modul este faptul ca e usor de instalat, usor de utilizat si nu da erori.

Instalare

Pentru instalare nu trebuie decat sa cauti in libraria de module dupa cuvantul MailPoet si ti se va afisa modulul chiar in primele rezultate

Dupa instalare se activeaza si apoi pregatesti modulul pentru primele campanii de newsletter.

 

MailPoet

Setari

1. Basics

Daca mergi in setarile modului vei observa mai multe taburi, dar primul care este deschis este cel care se numeste „Basics” (Setari de Baza), unde iti vei adauga numele companiei si adresa de mail.

Suplimentar poti adauga aceleasi informatii si in zona Reply-to, pentru a te asigura ca acei clienti care doresc sa rapunda acelor newslettere, o pot face.

Basic Setup MailPoet

Poti seta mai multe caracteristici, cum ar fi „Subscribe in comments” (abonare in comentarii) in care vizitatorii se pot abona la lista de abonati direct in zona de comentarii, sau in zona de inregistare „Subscribe in registration form”.

Pe langa aceste setari, daca dai scroll mai jos, vei observa si alte setari pe care le poti face in zona de „Setari de baza”, dar eu o sa ma rezum doar la primele 2 dintre ele.

2. Sign-up Confirmation

In aceasta zona, poti sa setezi mailul de confirmare a abonarii la newslettere. Practic prin bifarea casutei „Yes” clientii vor primi acest mail, cu un link prin care isi vor confirma abonarea.

Aceasta metoda este des intalnita, deoarece respectva prevederile GDPR si te ajuta sa-ti protejezi site-ul de abonati falsi, tip bot.

Singup confirmation MailPoet

Din pacate zona de editare a mailului pe care il vor primi abonatii/clientii, nu este foarte complexa, drept pentru care campul nu iti da posibilitatea de a adauga logo sau alte imagini intr-un mod foarte usor.

Iti poti selecta o pagina creata de tine pentru confirmarea abonarii, atunci cand clientii acceseaza linkul din mail, foloseste-ti creativitatea pentru a-o personaliza sau poti pastra setarea implicita.

Subscription Confirmation Page MailPoet

3. Send With…

Acest tab e foarte important in procesul de trimitere de mailuri, practic aici te asiguri ca newsletterele tale vor pleca catre abonati/clienti fara intarziere sau erori.

MailPoet Sending service vs custom solution

Ai 2 alternative:

  • Sa folosesti serviciul lor de trimitere mailuri, dar pentru care va trebui sa platesti – bifa „MailPoet Sending Service”;
  • Sa folosesti propriile setari de mail pentru trimiterea in siguranta a mailurilor – bifa „Other”.
SMTP Service by MailPoet

Daca bifezi „Other” vei fi directionat catre zona de setare mail, in care va trebui sa adaugi metoda de trimitere (in cazul nostru SMTP) si cat de des vei trimite mailuri.

Cel mai probabil, la acest pas vei avea nevoie de ajutorul celor care-ti administreaza site-ul si/sau celor de la compania de gazduire.

A doua etapa este sa adaugi SMTP Hostname, care se seteaza ca un client de mail – adaugi adresa serverului de mail (ex: mail.domeniultau.ro), SMTP port, userul si parola pentru autentificarea pe server.

Ulterior, daca serverul tau foloseste o conexiune securizata sau nu (ai trei optiuni – Nu, SSL sau TLS). Mai mult ca sigur vei folosi tipul SSL.

Pastreaza la etapa „ Authentication” bifat „YES”, chiar ti se sugereaza asta.

Ultima etapa este testarea setarilor de mail prin care iti poti adauga o adresa de mail la care sa primitesti acest test.

Daca totul merge bine, pagina va face un refresh scurt, iar tu vei primi mailul de verificare.

4. Woocommerce

In acest tab poti face niste setari interesante, cum ar fi sa iti personalizezi mailurile pe care le primesc clientii atunci cand fac cumparaturi pe site-ul tau.

Sau iti poti adauga un camp de abonare chiar in pagina de Check-Out.

5. Advanced

In tabul „avansat” poti face setari mai complicate, dar nu o sa discut despre aceasta. Eu am lasat setarile predefinite aici.

Lista de abonati

Poti crea diferite liste de abonati, carora sa le trimiti continut diferit prin newslettere.

Daca cei care s-au abonat la newsletter intra direct in lista de abonati ca si abonat activ, clinentii din WooCommerce trebuie adaugati manual (daca nu exista un formular/camp de abonare la newsletter in pagina de check-out).

Altfel spus, acestia apar in lista de abonati, dar cu tag-ul de neconfirmati. Ar fi bine sa pregatesti un sablon d mail (email template) pentru confirmarea adresei de email pentru abonare a clientilor.

Campanii

Aici este partea cea mai interesanta: Ce poti face cu acest modul!

Modulul este setat in limba implicita a site-ului (romana), iar unele traduceri sunt putin hilare, dar bineinteles ca trecem peste acest aspect si vom trata functionalitatile aplicatiei.

Campaigns types available in MailPoet

Bulentin de stiri (Newsletters)

Poti crea Newslettere prin selectarea acestei optiuni.

In cazul in care creezi primul newsletter, ti se va deschide zona de sabloane, o lista din care poti alege un format predefinit cum ar fi: Newslettere, Emailuri de bun venit, Notificari articol, Email-uri de re-angajament, Text simplu, Emailuri WooCommerce, Sabloane salvate (draft-uri).

Am selectat unul dintre sabloane. Iar faptul ca ai un editor putin mai complex decat cel de la MailChimp imi da sperante ca acest modul va continua sa fie dezvoltat, cel putin pentru utilizatorii WordPress.

MailPoet Newsletter Templatesc

Sabloanele, dupa cum se observa, vin cu un Header, Body cu text si Footer, implicite. Din partea dreapta se pot trage sectiuni dupa bunul plac, inclusiv articole, sau produse.

Nu sunt necesare aici prea multe detalii pentru ca este mai mult decat user-friendly.

Va trebui sa adaugi un Subiect si text de previzualizare (acel text care se afiseaza de obicei sub linia de subiect a malului).

In urmatorul pas, dupa ce ai creat Newsletter-ul, iti selectezi lista de abonati catre care va pleca mailul, numele expeditorului si adresa de e-mail.

Urmand ca apoi sa adaugi si catre cine se vor trimite mailurile la care raspund abonatii, in caz ca au intrebari sau solicita alte informatii referitoare la Newsletter.

Cum era de asteptat, dar foarte utila, este optiunea de-a programa orice Newsletter sa plece la o data viitoare.

De asemenea, daca ai campanii de tracking prin Google Analytics, poti adauga codul de tracking, putand urmari comportamentul utilizatorilor direct din platforma Google Analytics.

MailPoet Client List

Nu intru in detaliile celorlalte optiuni pe care le poti folosi ca si campanie, deoarece sunt similare, dar un aspect foarte atragator este zona de WooCommerce.

Optiunile WooCommerce pe care le poti folosi sunt:

  • Cos de cumparaturi abandonat;
  • Prima achizitie;
  • Achizitonat in aceasta categorie;
  • A cumparat acest produs;
  • Personalizator de emaluri Woocommerce.

Utilizarea unor astfel de optiuni poate avea un impact covarsitor asupra veniturilor companiei care face astfel de eforturi.

Cos de cumparaturi abandonat

Un instrument cheie in Marketing, aceasta optiune este foarte importanta daca ai clienti care au decis sa abandoneze produsele, in pagina de plasare comanda, si n-au mai revenit asupra ei.

In primul pas poti stabili in cat timp sa plece mail-ul catre client din momentul parasirii cosului de cumparaturi, sau paginii de plasare a comenzi.

Urmatorul pas este selectarea sablonului. Se seteaza ca si in celelalte situatii, poti adauga sablon predefinit, sau poti crea sabloane personalizate.

Al 3-lea pas este designul email-urilor care ar trebui sa fie similar, dar nu identic, cu celelalte mail-uri pe care le transmiti si identitatea vizuala a firmei.

Nu uita, ultimul pas este activarea acestui mail care va pleca catre potentialii clienti care au abandonat cosul.

Conluzie

MailPoet reprezinta cu adevarat alternativa reusita de trimitere de newslettere si nu numai, iar daca nu am fost destul de clar in setarea modului sau modalitatea de creare Newslettere, poti accesa oricand zona de documentatie a lui MailPoet.

Cert este ca pentru un modul gratuit, poate face mai multe decat poate face platforma MailChimp, iar in varianta platita ai acces la toate instrumentele de monitorizare a campaniilor.

Chiar iti sugerez sa-l incerci, sa te „joci” cu el si cu siguranta vei descoperi avantajele lui foarte rapid.

Daca nu te descurci cu setarea modului, lasa-ne un mesaj in pagina noastra de contact si iti vom raspunde cat de repede putem.

Lasă un răspuns