Cateva moduri in care poti folosi un pop-up pe site-ul propriu

pop-up pe site-ul propriu

Distribuie Articolul

Cateva moduri in care poti folosi un pop-up pe site-ul propriu

Pop-up-ul este un element pe care il poti folosi in site-ul tau pentru a maximiza expunerea unor informații importante (Ex: termen limita campanie, produse noi/reduse etc.) sau pentru colectatea de informatii de la utilizatori (ex: abonare newsletter, sign-up etc.).

 

Despre pop-up

Pop-up-ul este o fereastra care apare în timpul navigarii site-ului tau pe baza unor factori prestabiliti, cum ar fi:

  • Actiune realizata de utilizator (click, vizitarea unei pagini)
  • Dupa o anumtia perioada de timp petrecuta pe site

Pop-up-urile sunt folosite pentru a promova oferte si a genera clienti potentiali, sau pentru a-i ruga sa se aboneze la campania ta de newsletter si, de asemenea, pentru a alerta utilizatorii cu privire la politicile de confidentialitate si nu numai.

Totul suna perfect pana aici. Dar, trebuie sa ai in vedere si experienta utilizatorului.

 

Caracterisiticile unui pop-up

Pentru a nu ii crea un disconfort utilizatorului, atunci cand intra pe site-ul tau, trebuie sa ai in vedere cateva reguli de baza:

  1. Pozitionare;
  2. Dimensiune;
  3. Modalitatea de inchidere;
  4. Conditia de afisare

 

  1. Pozitionare

In momentul in care se afiseaza fereastra pop-up, trebuie sa te gandesti foarte bine unde vrei sa se afiseze in pagina pe care e utilizatorul in acel moment, de aceea iti sugerez sa fie cat mai evident si sa nu deranjeze estetic site-ul tau.

Pentru a nu deranja utilizatorul iti sugerez sa nu afisezi mai mult de un pop-up per vizita unui singur utilizator in mijlocul ecranului.

Rolul acestui pop-up este de a fi „mai la vedere” iar daca-l afisam o singura data, s-o facem asa cum trebuie, obtinand maxium de expunere.

 

2. Dimensiune

Fereastra pop-ului in care afisezi informatiile, indiferent de scop si continut n-ar trebui sa ocupe mai mutl de 50% din ecran, indiferent de dispozitivul folosit de utilizator.

Astfel va fi destul de mare incat sa fie evident pentru orice utilziator, indiferent de calitatea display-ului.

 

3. Mod de inchidere

Utilizatorul trebuie sa aiba la dispozitie si sa vada repede un buton de inchidere a ferestrei de pop-up astfel incat el sa poata naviga in continuare.

Incearca pe cat posibil ca dupa inchiderea pop-up-ului, pagina pe care este utilizatorul sa nu se reincarce – isi poate pierde interesul si poate iesi de pe site.

 

4. Conditia de afisare

a. Perioada de timp dupa care vrei sa fie afisat

Ferestrele de pop-up se pot seta ca sa apara dupa un anumit interval de timp petrecut in site.

Cand setezi acest timp, iti recomandam sa ai in vedere timpul mediu de incarcare al paginilor din site-ul tau, si acestei cifre sa-i adaugi valoarea efectiva care sa treaca pana la afisarea pop-ului.

Astfel te asiguri ca utilizatorului nu i se va afisa pop-ul imediat sau dupa cateva secunde petrecute pe site.

b. In functie pagina vizitata:

– Pagina de Magazin, Categorii si Produse;

– Pagina de Blog, Categorii si Articol;

– Pagina de succes: finalizare comanda, etc.

c. In functie de o anumita actiune realizata de utilizator pe site-ul tau

– Abonare Newsletter

– Folosirea optiunii de a urmari un produs

– Adaugarea unui produs in cos

– Transmiterea unui formular de contact/oferta din site

 

Modalitati in care pot fi folosite pop-up-urile

1. Campanii de marketing

a. Campanii de newsletter

Daca ai in plan o campanie de newsletter despre produse la reducere, produse noi, sau pregatesti un eveniment, aceasta e o modalitate d a strange abonati pentru viitoarele newslettere pe care le vei trimite.

 

b. Campanii de fidelizare

Vrei sa iti fidelizezi clientii, practic sa cumpere produse exclusiv din siteul tau? Poti crea pop-up-uri in care, pentru a obtine un cod de reducere, clientul sa cumpere 1 produs, sau sa se aboneze la newsleter, sau inclusiv sa dea like la pagina de Social Media.

 

c. Cross Sales, Up Sales, Afisare produse (top/reduse)

In cadrul unui pop-up poti afisa produse similare, complementare, mai scumpe sau mai ieftine decat produsele vizitate/adaugate in cos.

Astfel poti influenta in mod direct decizia de cumparare, obtinand comenzi suplimentare sau crescand valoarea medie a comenzilor receptionate in functie de ce alegi sa afisezi in cadrul pop-ului.

 

d. Anuntarea unui eveniment

Extrem de util in anuntarea unui eveniment major in cadrul pop-up-ului.

Mai ales in cadrul site-urilor foarte mari, indiferent ca este un site de prezentare sau un magazin online, gasirea informatiilor potrivite de catre fiecare utilizator poate fi o reala provocare mai ales pentru cei mai putin priceputi cu tehnologia.

Un pop-up cu un mesaj foarte scurt, concis si reprezentativ pentru anuntarea/inregistrarea (la) un eveniment poate aduce contributii de pana +20 –> +25% in rata de conversie finala.

Cu cat numarul vizitatorilor site-ului este mai mare cu atat mai mare impactul pe care-l poate avea un pop-up frumos realizat.

 

2. Pop-up-uri de atentionare asupra adaugarii in cos a unui produs

Aceasta functionalitate poate avea un efect pozitiv atunci cand un client adaunga in cos un produs.

Nu toti clientii sunt obisnuiti sa cumpere online, iar daca nu au un mod de afisare foarte usor, pot renunta la cumparaturile din site-ul tau.

Daca aceasta functionalitate este facuta astfel incat pentru fiecare produs adaugat in cos se se declanseze pop-up-ul, este ideal.

Nu uita ca tot mai multe persoane cumpara online folosind telefonul mobil, iar daca potentialul client este pe strada, pe plaja sau la o terasa unde este foarte multa lumina, scade mult lizibilitatea ecranului de pe telefonul mobil.

Din acest motiv este foarte important sa te asiguri ca actiunile esentiale si informatiile cheie sunt mai mult decat la vedere inclusiv pentru persoane care nu vad foarte bine si nici nu se afla in conditiile ideale.

 

3. Informatii suplimentare cum ar fi GDPR,

De cativa ani toate site-urile sunt obligate sa afiseze Politica de Confidentialitate, Politica de cookies si Termenii si conditiile intr-un mod cat mai evident si sa oblige utilizatorii sa acceseze aceste pagini.

De asemenea administratorii site-urilor sunt obligati sa ofere utilizatorilor o modalitate prin care isi pot selecta ce cookies sa ii urmareasca, sau daca nu vor deloc sa ii urmareasca aceste cookies, drept pentru care un pop-up cu informatii despre cookies si posibilitatea de a selecta aceste cookies, este necesar.

 

4. Avertizari sau erori care pot aparea in momentul plasarii unei comenzi

Destul de des utilizatorii se impotmolesc in plasarea unei comenzi. Dupa ce au pus in cos un produs, sau mai multe, ajung pe pagina de Finalizare comanda si acolo daca, spre exemplu, nu isi trec codul postal, nu pot plasa comanda.

De aceea este important ca un pop-up sa se declanseze pe aceasta pagina, atunci cand utilizatorul nu completeaza un camp sau completeaza gresit campurile obligatorii.

 

5. Pop-up-uri de confirmare a unor actiuni pe site

Pop-up-urile sunt instrumente carora le pot fi atribuite mai multe functionalitati.

In cazul in care un utilizator face o actiune pe site, intra intr-o pagina, completeaza un formular, respectiva actiune poate fi confirmata prin afisarea unui pop-up.

Iar pe baza inchiderii lui, se pot pune coduri scurte de urmarire pentru a putea urmari comportamentul vizitatorilor sau pentru aplica strategii diferite pe fiecare nivel din sales funnel

In lumea WordPress poti gasi module prin care poti crea diverse tipuri de pop-up-uri si modul lor de afisare, dar si teme WordPress care vin cu functionalitati de pop-up in mod implicit.

 

In concluzie

Pop-upul este un instrument util pentru orice tip de site, dar nu trebuie sa abuzezi de utilizarea acestuia pentru ca va avea efectul opus.

Influenteaza in mod direct experienta utilizarii site-ului tau de catre orice potential client si modul in care este perceputa organizatia/persoana din spatele site-ului.

Daca vei exagera cu afisarea pop-urilor, vizitatorii vor iesi rapid de pe site pentru ca ii va tot intrerupe din procesul de prospectare/informare, fara sa mai finalizeze vreo actiune.

Chiar vei transmite disperare si lipsa de respect la adresa vizitatorilor ceea ce va descuraja si mai tare potentialii clienti sa plaseze comenzi sau sa te contacteze.

Daca vrei sa faci si mai multe pentru site-ul tau, pe langa pop-up mai sunt si alte elemente care pot ajuta sa-ti imbunatatesti rata de conversie a vizitatorilor de pe site-ului.

Ar trebui sa ai in vedere cele mai importante extensii WooCommerce pentru un magazin online de succes sau/si optimizand pagina de produs sau/si reducand numarul de cosuri abandonate.

Lasă un răspuns