Curatenia de vara pentru siteul tau

Distribuie Articolul

Curatenia de vara pentru siteul tau

„Curatenia de vara” nu inseamna doar scoaterea unor elemente pe care nu le folosesti,  eliminarea functionalitatlori invechite, sau doar actualizarea modulelor.

Un process corect de curatenie inseamna mult mai mult, iar asta iti va lua ceva timp pentru a duce la bun sfarsit o actualizare generala a site-ului tau si implicit a tool-urilor third-party pe care le folosesti.

In cele ce urmeaza o sa punctez cateva dintre cele mai importante aspecte ale curateniei unui site. Acest process este necesar indiferent daca ai contractate sau nu servicii de mententanta pentru site.

Doar canitatea de munca necesara difera intre cele 2 cazuri

Recomandare: inainte de orice creeaza-ti o copie noua de rezerva a site-ului pentru eventuala situatie in care stergi din greseala ceva important in tot procesul care urmeaza.

Acest proces poate fi dublat/completat de un audit al complet site-ului pentru a te asigura ca nu scapi nici un aspect din vedere.

 

Reviziuriea textelor si pozelor din site-ul tau

 

Fie ca e vorba de continutul paginilor sau textele din descrierea produselor, este bine sa revizuesti fiecare pagina si sa vezi daca este conforma cu realitatea.

Daca ai mult prea multe pagini in site incepe cu cele mai importante.

Este bine sa fii la curent cu Politicile de Confidentialitate, sa cunosti regulamentul GDPR-ul in mare, dar si sa arunci o privire pe legislatia la zi a privind returul produselor.

De exemplu, o noua legislatie a aparut in luna August 2022, prin care toti comerciantii online sunt obligati ca incepand cu data de 18 August, sa afiseze doua pictograme pe prima pagina a magazinului:

O pictograma pentru platforma SOL cu link catre: https://ec.europa.eu/consumers/odr

O pictograma pentru solutionarea alternativa a litigiilor cu link catre: https://anpc.ro/ce-este-sal/

In ceea ce priveste pozele, este necesara o curatenie generala in spatele siteului pentru identificarea si stergerea pozelor pe care le-ai incarcat, dar nu le (mai) folosesti.

Acestea ocupa foarte mult spatiu degeaba si ingreuneaza constant procesul de back-up si restore, daca vei avea nevoie vreodata, de o asemenea operatie.

Exemple: poze de la produse care nu mai sunt in stoc si nu vor reveni, bannere din cadrul unor promotii care au expirat, poze de la colegi care nu mai fac parte din echipa, poze dintr-un sediu vechi, poze duplicat si lista poate continua.

Tot in cadrul acestui pas, un aspect foarte important ce merita revizuit cu mare atentie este comunicarea automata prin mail-uri si sms-uri (daca folosesti astfel de instrumente).

Ai in vedere toate mesajele care ajung la clienti. Verifica toate toate mesajele si textele din mailurile care ajung la clientul final si bineinteles, buna functionalitatea acestora.

Chiar daca vorbim de mailurile pe care clientul le primeste in urma unei comenzi, sau mailurile care pleaca atunci cand clientul completeaza un formular, acestea trebuie sa fie revizuite/imbunatatite.

Un design nou, o imagine sugestiva, un text mai bine adaptat/formulat sau doar o mica corectura de text, personalizarea continutului in functie de experienta utilizatorului, toate pot avea efecte pozitive asupra vanzarilor obtinute prin acest canal.

Actualizari module, stergere module inactive, verificarea tuturor erorilor care apar

 

Un back-up inaintea acestor operatii este obligatoriu.

Cea mai deasa operatie de “curatenie de vara” este actualizarea modulelor, temelor folosite, dar si a platformei WordPress.

Acest lucru este benefic, dar nu este deajuns – sterge toate modulele inactive, inclusiv cele pe care le ai active, dar nu folosesc la nimic.

Astfel vei imbunatati, atat viteza sitelui, cat si viteza proceselor care apar in spate, serverul nemaifiind suprasolicitat fara rost.

Sa ai in vedere si modulele care nu mai primesc actualizari, acestea pot fi daunatoare site-ului si pot atrage atacuri cibernetice. Recomandarea noastra ar fi sa cauti solutii alternative, cu actualizari recente.

De cele mai multe ori, un conflict intre module sau tema folosita in site, poate avea urmari grave si va afecta buna functionalitate a site-ului tau.

Printr-o simpla apasare a butonului F12 a tastelor, vei avea acces la consola browserului care iti va afisa codul html, iar prin accesarea butonului “Consola” ti se va afisa orice eroare sau conflict din site-ului tau.

Daca ai erori, bine ar fi sa le  rezolvi inainte de orice alta operatie de curatare pe care ai planuit-o. Rezolvarea acestora este un plus din punct de vedere SEO si poate ajuta si UX (experienta utilizatorului).

Tema sau temele folosite in site, de asemenea, trebuie actualizate la ultima versiune disponibila. Trebuie tratata cu mare atentie acest pas, pentru ca majoritatea temelor din ultimii ani folosesc module suplimentare sau adiacente, care vin in sprijinul temelor. Toate trebuie actualizate impreuna cu tema.

Platforma WordPress este, dupa cum bine stii, o platforma Open-Source, la care se aduc imbunatatiri lunar, iar actualizarile sunt destul de frecvente. Orice actualizare este importanta, fie ca aduce o reparare a unor erori mici, eficientizarea unor functii existente, fie ca vine ca o imbunatatire a bazelor de date folosite de WordPress.

 

Revizuirea securitatii site-ului tau

 

Cu atat mai mult cu cat numarul atacurilor cibernetice este in continua crestere, „Curatenia de vara” trebuia sa aiba in vedere si partea de securitate.

Daca pana acum nu ai depus eforturi in acest sens, iti recomandam sa incepi cu sfaturile noastre pentru imbunatatirea securitatii unui site.

In aceasta privinta un modul de Securitate WordPress este binevenit, dar nu suficient. Este bine ca atat parolele din platforma WordPress sa fie schimbate la cel putin la 30 de zile si bineinteles actualizarea parolelor de acces pentru site, casute de email, alte resurse conexe site-ului inclusiv Social Media.

De asemenea foloseste Google Recaptcha, daca nu l-ai folosit deja, pentru a proteja orice formular, fie ca e vorba de formular de logare sau formulare de contact, inclusiv formularele de finalizare comanda din paginile magazinelor online.

Platformele Social-Media pe care le folositi in cadrul promovarii site-ului (Facebook Personal Accounts (Administratori), Facebook Business Manager, Google Ads/Merchant etc.), folosesc un cont a carui parola trebuie si ea schimbata periodic.

Nu ocoliti functionalitatile Two-Factor Authentication care au devenit “must” pentru securizarea conturilor. Poti folosi aplicatii precum DUO Mobile pentru a-ti securiza accesul la aproape orice resursa

Practic orice platforma trebuie sa fie securizata si prin aceasta metoda. Paza buna trece primejdia rea!

 

Actualizarea bazei de date de clienti

 

Revizurirea bazei de clineti este un lucru benefic pentru managementul site-ului, pentru marketing si vanzari.

Orice efort de promovare online, folosind baza de clienti, va avea un impact direct proportional cu acuratetea datelor stocate in baza ta de clienti.

Practic o baza de clienti curata, cu toate informatiile la zi, este o unealta esentiala in obtinerea unui volum de vanzari ridicat.

 

Actualizarea bazei de date de produse si stocurile aferente

 

O baza de produse actualizata este un alt pas de a convinge clientii sa cumpere produsele pe care le pui la vanzare pe site.

Actualizarea stocului de produse de cat mai multe ori, sau ar trebui facuta periodic. Indiferent de situatie, acum  ar trebui sa acorzi o atentie mai mare acestui proces.

Listarea de produse indisponibile duce la diferite situatii neplacute pentru client sau potentialii client care iti viziteaza site-ul:

Nimanui nu-i face placere sa caute intr-un magazin online unde sunt multe produse out-of-stock sau sa comande de la comercianti care au probleme constante cu inventarul si nu esti sigur(a) daca urmeaza sa primesti ce-ai comandat.

Rezivuzind lucrurile pas cu pas, vei reusi sa identifici intotdeauna lucruri care pot fi imbunatatite in tot procesul de vanzare online astfel incat sa cresti volum vanzarilor.

Pe parcursul anului in curs, intre campanii, proceduri, livrari, furnizori, angajati, parteneri si asa mai departe, multe detalii scapa si multe compromisuri sunt facute.

In aceasta perioada ai oportunitatea de a creste standardul acestor lucruri, revizuindu-le si imbunatatindu-le acolo unde este cazul.

Chiar daca unele aspecte pot parea doar niste detalii sau nu au un impact direct in potentialul de vanzare, in timp acestea fac diferenta.

Cu cat experienta de cumparare de pe site este mai placuta, cu cat informatiile oferite sunt mai complete cu atat vei castiga mai mult la capitolul incredere si astfel iti vei fideliza din ce in ce mai multi clienti.

Daca vrei o abordare profesionista in acest process de „Curatenia de vara” apeleaza la ajutorul agentiei WebHipsters

Lasă un răspuns