Cum sa iti adaugi firma in Google My Business, astfel incat sa fii vizibil in cautarile Google si pe Google Maps

firma in Google My Business

Distribuie Articolul

Cum sa iti adaugi firma in Google My Business, astfel incat sa fii vizibil in cautarile Google si pe Google Maps

Ce este Google My Business (GMB)?

O platforma precum cea a gigantului Google in care antreprenorii sau persoane autorizate isi pot lista firmele, iar daca sunt mai multe locatii, toate acestea, asfel incat ele sa apara in motorul de cautare Google si/sau Google Maps, atunci cand clientii cauta dupa numele companiei si a altor denumiri specifice magazinului.

De asemenea, daca un client este in cautarea locatiei unei companii pe Google Maps, el o va putea gasi, daca aceasta este listata in Google My Business (GMB) si va putea primi indicatiile necesare pentru a ajunge acolo.

Va putea chiar suna sau trimite mesaje instant, pentru informatii suplimentare.

Cum poti face asta?

Este foarte simplu si in acelasi timp intuitiva adaugarea unui profil de companie pe Google My Business. Trebuie doar sa ai rabdare si sa completezi cu exactitate toate informatiile necesare, pentru ca la sfarsit sa poti trimite informatiile catre Google.

Ulterior, vei primi un cod de activare a locatiei. Codul de activare poate ajunge la tine intr-un interval cuprins intre 7 si 14 zile.

Sa presupunem ca tocmai ti-ai deschis o cofetarie si esti foarte incantat(a) ca ai primul tau business, dar vrei ca lumea sa te gaseasca si in online si sa poata lua legatura cu tine cat mai usor.

Iata cum poti face ca viitorii tai clienti sa te gaseasca usor si poate – de ce nu? – sa cumpere online produsele tale.

Initializarea Profilului

Ori cauti in motorul de cautare Google cuvantul cheie “Google my Business”, ori accesezi linkul acesta. Te loghezi cu un cont Google, iar daca nu ai, iti creezi cont, dar neaparat pe google (vezi aici).

Dupa ce ti-ai creat contul de Google, revii in pagina de logare in Google My Business si iti creezi profilul firmei, adaugand numele companiei.

Prin accesarea butonului albastru din dreapta, poti adauga o locatie manual, sau daca ai mai mult de 10 locatii pentru aceeasi companie, poti adauga automat prin adaugarea unui fiser sablon pe care il descarci si apoi il urci folosind acelasi buton.

Poti reveni oricand asupra acestui aspect si dupa ce ai salvat noua ta companie.

Dar noi vom merge, pentru inceput pe varianta simpla – “Adauga o singura locatie”

Vei fi redirectionat catre o pagina simpla in care vei adauga numele noii tale afaceri. Ai mare grija ca noua ta companie pe care o adaugi pe Google My Business sa aiba acelasi nume, ca denumirea fizica a cofetariei tale, foloseste inclusiv diacritice, daca acestea exista. Nu adauga alte detalii la numele companiei, pentru ca vei intampina probleme cu activarea companiei pe platforma.

Un pas alternativ – este sa fii de acord cu “Termenii si Conditiile”, dar si cu “Politica de confidentialitate” de la Google, dupa care apesi butonul “Inainte”.

Apoi ti se va solicita sa iti adaugi domeniul de activitate, practic categoria din care face parte business-ul tau. Daca ti-ai setat limba romana in contul de Google, campul in care vei adauga categoria din care face parte afacerea ta, iti va sugera mai multe denumiri de categorii in limba romana.

Urmatorul pas este important, mai ales ca tu vrei ca potentialii clienti sa te si viziteze in noua ta cofetarie. De aceea vei bifa “Da” , urmat de apasarea butonului “Inainte”.

Adaugarea adresei este foarte importanta pentru ca va trebui ca Google sa te localizeze cat mai exact pe harta.

Daca ai functia de localizare activata pe calculator sau pe dispozitivul din care iti setezi profilul, ti se va adauga automat tara, urmand ca in urmatorulul camp sa treci adresa exacta (mare atentie la detalii).

De asemenea, daca adresa este prea lunga, poti apasa pe textul “Adauga un rand” si ti se va mai adauga un rand suplimentar, pentru adaugarea adresei cu exactitate

Campul cod postal trebuie si el completat cu acuratete, iar daca nu stii codul postal, ai aici un link in care poti adauga adresa si ti se va afisa codul postal. Apoi campul orasului care trebuie completat si el, obligatoriu.

Un alt pas in crearea profilului este acela in care trebuie sa completezi informatiile privind serviciile tale din afara locatiei (spre exemplu servicii de livrare).

Acest pas il poti bifa cu “Nu” daca momentan nu ai infrastructura de livrari la domiciliu, sau daca pur si simplu nu te-ai gandit la asta pana acum. Poti reveni asupra profilului, oricand, pentru mici modificari de acest gen.

Cel de-al 4-lea pas este esential in comunicarea cu potentialii clienti ai tai, dar si cu cei actuali. Adaugarea numarului de telefon si adresa site-ului web.

La numarul de telefon pe care il vei adauga, te pot suna clientii sa te intrebe daca, spre exemplu, pentru un anumit produs ai mai mult stoc, inclusiv cei de la Google te pot suna pentru a stabili locatia si a-ti activa profilul pe Google My Business. Asa ca adauga un numar activ, care este in permanenta intr-un telefon incarcat.

Adresa site-ului nu este necesara, poti opta pentru a bifa “Nu am nevoie de site”, sau poti merge pe optiunea “Creeaza un site gratuit”, aceasta din urma o sa o omit momentan din discutie.

Ultimul pas este pasul de finalizare al profilului tocmai creat. Vei fi directionat catre un pas intermediar in care vei fi intrebat in ce fel vrei ca profilul companiei tale sa fie confirmat de catre google, iar singura optiune este cea cu cartea postala, dar va trebui sa adaugi si un nume de persoana de contact. Vei primi o scrisoare (plic de la google cu un cod pe care il vei introduce ulterior in platforma).

Vei fi directionat catre adaugarea programului, iar ulterior catre un camp de descriere a companiei:

  1. Daca nu ti-ai finalizat orele de program, poti reveni mai tarziu pentru stabilirea acestora, avand posibilitatea de a adauga inclusiv program de sarbatori legale.
  2. Fi cat mai detaliat in aceasta descriere, inclusiv poti adauga cateva produse cu care te mandresti sau care sunt la mare cautare.

Urmatorii pasi am sa te rog sa ii omiti, pentru ca va trebui sa intram in detalii pentru fiecare pas pe care urmeaza sa il parcurgi. D

Dupa confirmarea crearii profilului, se va incarca platforma profilului noii tale afaceri, pagina principala.

Voi detalia fiecare meniu din partea din stanga a paginii principale:

Customizarea profilului tau

Produse

Pozele fac diferenta.

Fa-ti o sesiune foto cu toate produsele tale din magazin, nu renunta la niciunul.

Un aparat semiprofesional sau chiar compact poate face poze in care detaliile prajiturilor se vad ca si cu un aparat profesional, iar practic poza te face sa salivezi.

Adauga numele produsului si categoria din care face parte (Prajitura Diplomat, Categorie Prajituri de casa, sau Pricomigdale din categoria Fursecuri)

Adauga acelasi pret ca cel din magazin, nu vrei clienti nemultumiti.

Daca ai schimbat pretul, poti adauga pretul nou, fara nicio problema, prin bifarea pretului fix sau interval de pret.

Acest lucru este bun atunci cand ai promotii la produse. Asigura-te ca produsele tale au toate preturile actualizate.

Sa spunem ca printre prajiturile pe care le vinzi se afla prajitura Diplomat pentru care ai pregatit cel putin 2 poze.

Vei trece demunuirea, pretul cu care vinzi prajitura in magazin si descrierea care va face diferenta, iar aici vei incerca sa descrii minunatia gustului si ingredientele specifice prajiturii (inclusiv alergeni).

Unii clienti sunt interesati de foarte multe aspecte, iar prin descriere cat mai amanuntita poti face diferenta.

Produsele sunt cartea ta de vizita in cautarile Google si pe Google Maps.

Postari

Adauga postari pentru produsele din magazinul tau sau pentru oferte, program actualizat, programul de sarbatori, sau cu ofertele pentru sarbatorile importante. Adauga postari regulat pentru clientii tai.

Informatii

Revino tot timpul in sectiunea informatii si asigura-te ca totul este actualizat si complet:

  1. Adauga zona de servicii, daca intre timp ti-ai pregatit infrastructura pentru livrare la domiciuliu;
  2. Schimba-ti programul de lucru, daca intre timp ai schimbat programul magazinului si ai descoperit ca anumite ore sunt mai eficiente;
  3. Adauga un program de lucru special (daca dai click pe iconita in forma de creion din dreptul textului se va deschide o fereastra in care vo fi afisate urmatoarele sarbatori legale);
  4. Adauga site web, iar daca nu ai, noi te putem ajuta in acest sens – vezi aici cum;
  5. Completeaza campul de repere – sunt atribute pe care clientii le vor vedea in detalii suplimentare (chiar daca nu pare, este un aspect important);
  6. Nu uita sa adaugi descrierea, iar daca vrei sa o modifici cu ceva mai complex, este binevenit;
  7. Un alt camp pe care ar trebui sa il publici, este data deschiderii;
  8. Nu uita de fotografiile din afara locatiei si din interiorul ei – va ajuta clientii sa gaseasca magazinul fizic.

1. Recenzii

Interactioneaza cu clientii

Recenziile sunt un alt mod de a face ca potentialii clienti sa se simta in siguranta pentru a veni la tine in magazin sau de a cumpara online.

Raspunde la toate recenziile fie ele si negative, iar ele se vor publica instant. Autorul recenziei va fi notificat pe mail, ca a fost publicat un raspuns.

Mai mult decat atat, trebuie sa ai tot timpul in vedere ca nu raspunzi doar autorului unei recenzii, ci raspunsurile tale la recenzii pozitive si negative vor fi vazute de viitori vizitatori ai profilului GMB.

Raspunde cu calm recenziilor negative. Alfa exact ce nu l-a multumit pe client, ce a dus publicarea recenziei. Asigura-l ca pe viitor vei avea in vedere anumite aspecte descrise de catre client si vei repara orice s-ar fi intamplat.

Este posibil ca in anumite situatii, clientul sa isi schimbe parerea si sa revina asupra recenziei, dand una pozitiva.

Indeamna-ti clientii, dupa ce au cumparat produse din magazinul tau, sa te caute pe google dupa denumirea companiei si sa iti lase o recenzie. Orice recenzie conteaza si ti va aduce un plus de relevanta.

2. Comunica cu clientii

Butonul “Suna”

Clientii care au descoperit noua ta cofetarie, vor vrea sa ajunga rapid la tine, sau vor dori informatii suplimentare legate de delicioasele tale prajituri.

Fii pregatit(a) sa raspunzi apelurilor telefonice, iar aceasta se intampla atunci cand ti-ai completat corect profilul si ai lasat un numar valid de telefon.

Foloseste acelasi numar de telefon ca cel afisat pe site. De altefel, in privinta NAP (name, address and phone) trebuie sa fie la fel peste tot.

Google foloseste aceste informatii pentru identificare, individualizare si corelare de informatii in jurul unei singure entitati.

Au rol similar cu CNP-ul de la persoanele fizice din Romania.

Mesaje

Multi dintre clienti nu doresc sa sune pentru a afla informatii, drept pentru care vor folosi zona de Mesaje. Raspunde acestor mesaje cat de repede poti. Tu vei primi, atat pe mail cat si prin notificari  pe dispozitivele de tip smart phone (telefoane si tablete).

2. Zona fotografii

Adauga cat mai multe fotografii in fiecare categorie.

In primul rand trebuie neaparat sa folosesti acelasi logo cu cel folosit la magazinul fizic.

Pentru poza de coperta alege o poza cu imaginea stradala a cofetariei ca sa fie cat mai usor de recunoscut de catre cei care te viziteaza pentru prima oara.

Un video ar fi ideal. Atrage vizualizari si implicit clienti.

Fotografiile pot diferi de cele ale produselor. Poti merge pe fotografii in care sa prezinti mai multe produse, modul de preparare (ceva succint), sau modul de depozitare (ambalaje si aparate frigorifice).

Construieste-ti un site

Pentru a putea vinde online iti sugerez sa iti construiesti un site.

Ce iti ofera Google ca parte de website este un mod rapid, dar fara multe functionalitati cum ar fi plata online. Practic iti poti crea un mini-website de prezentare.

De aceea iti sugerez sa iti construiesti un site in platforma WordPress, mai complex, in care:

  • sa iti listezi produsele;
  • sa adaugi functionalitati de plati online;
  • sa iti customizezi paginile site-ului cu informatii relevante spre exemplu pagina de contact care trebuie sa contina aceleasi informatii ale locatiei (adresa, numar de telefon);
  • sa adaugi un formular de contact;
  • sa incluzi o harta a locatiei ca element Google Maps adaugat in site-ul tau (exemplu: pagina de contact de la webhipsters).

Eu, Maistru’, impreuna cu echipa Webhipsters, te putem ajuta in acest sens astfel incat site-ul ta sa ajunga un instrument de vanzari on-line, eficient.

Recomandari finale legate de profilul Google My Business (GMB)

Nu vei avea acces la multe din sectiunile din profilul tau pana nu ti-ai completat corect toate informatiile in zona de informatii, ca mai apoi sa soliciti activarea contului.

Dureaza intre 7 si 14 zile pana vei primi un plic de la Google cu codul pe care va trebui sa il adaugi in contul tau pentru a-l activa. O data ce a fost activat, vei avea acces la toate sectiunile de mai sus.

Exista situatii in care primirea plicului intarzie mai mult de 14 zile. Stai linistit(a) ca asta nu inseamna ca nu vei mai putea activa contul. Mai verifica inca o data toate informatiile, sa fie valide si exacte, iar apoi mai poti solicita inca o data codul prin posta.

Optimizeaza regulat profilul tau cu informatii, poze, postari referitoare la produse noi, oferte pe care le poti oferi si programul de lucru de sarbatori.

Nu uita de recenzii si raspunde tuturor recenziilor, mesajelor si apelurilor telefonice.

Foloseste Insights pentru a urmari interactiune cu clientii.

Clientii, la randul lor, pot adauga fotografii din locatia magazinului tau, sau cu produsele tale. Urmareste toate postarile clientilor, referitoare la locatia ta, atfel incat sa te asiguri ca pozele sunt relevante.

Sunt situatii in care clientii pun poze care nu sunt din locatia ta, sau nu sunt ale produselor tale. Acest lucru poate duce la inducerea in eroare a altor clienti. Raporteaza acele poze catre Goole si dupa ce vor fi analizate, acele poze vor fi sterse.

Poti crea campanii de promovare prin legarea profilului de Google My Business cu contul de Google Ads.

Daca vrei sprijinul unui expert in crearea si administrarea unor Campanii prin Google Search, contacteaza-l pe colegul nostru, Propagandistu’, cel care se ocupa de 6+ ani de campanii de promovare in mediul online.

Aboneaza-te la newstetter-ul nostru si urmareste articolele publicate pe blog pentru a obtine tot timpul recomandari pentru o prezenta eficienta in mediul online.

Lasă un răspuns