Top 9 extensii WooCommerce pentru un magazin online de succes
Crearea unui site de tip magazin online si listarea produselor nu este suficienta pentru a avea succes.
Defapt este abia doar primul pas in dezvoltarea unei afaceri in online.
Magazinul online inlocuieste magazinul traditional atunci cand tranzactia are loc exclusiv online, astfel ca e bine sa te asiguri ca site-ul tau are o solutie online pentru toate instrumentele clasice:
- detaliile produselor sunt inlocuite de poze/video/descrieri,
- speech-ul clasic de vanzare este inlocuit de descrierea produselor, metodele de utilizare, inretinerea (daca este cazul),
- plata in magazin de plata online/ramburs,
- ridicarea din magazin de livrare prin curier sau la locker
Pentru magazinele online realizate in WooCommerce ai la dispozitie mai multe modalitati de-a adauga functionalitati noi:
- Activarea optiunii respectiv din tema folosita in cadrul siteului;
- Instalarea unei Extensii WooCommerce;
- Adaugarea unui Plugin pentru WooCommerce;
- Implementarea custom a functionalitatii dorite.
Iata doar cateva extensiil WooCommerce care te pot ajuta, sa imbunatatesti performanta magazinului online pe care il administrezi.
1. Recuperarea Cosurilor Abandonate (de vizitatorii magazinului)
Este bine cunoscut faptul ca o parte din potentiali clienti care ajung pe pagina „Pagina de Cos” sau chiar pe pagina de „Plasare comanda”, nu finalizeaza procedura prin plasarea unei comenzi.
Majoritatea studiilor indica o rata si mai mare a abandonului pe pagina de „Plasare comanda”, undeva intre 60% si 80%, in comparatie cu „Pagina de Cos”.
Implementarea unei automatizari pentru transmiterea de emailuri cu informatii despre cosul abandonat poate aduce comenzi suplimentare fata de media obtinuta pana la acel moment.
Poti folosi o exensie WooCommerce cum ar fi AutomateWoo sau un plugin gratuit cum ar fi WooCommerce Cart Abandonment Recovery
Acestea functioneaza „capturand” adresele de mail din pagina de plasare comanda, iar daca intr-un timp pre-setat utilizatorul nu va completa comanda, va primi un mail automat care poate fi personalizat.
Poti seta mai multe de un email automat, fiecare in zile diferite, reamintindu-i clientului ca a lasat ceva in cosul de cumparaturi, sau poti include un Cupon de reducere (standard de la WooCommerce) pentru a incerca si alte argumente de convingere.
Ambele solutii oferta statistici cu privire la rezultatele obtinute.
2. Side Cart Notification
De-a lungul timpului, am avut ocazia dea descoperi magazine online care aratau foarte bine, care se incarcau rapid si care chiar aveau si produse cu potential, dar nu aveau vanzari.
Un procent semnificativ de magazine online pierd mult potential de vanzari, in timp, pentru ca neglijeaza experienta utilizatorului.
Procedura pentru plasarea unei comenzi trebuie sa fie clara, intuitiva, neintrerupta si cat mai scurta.
La adaugarea unui produs in cos, utilizatorului trebuie sa-i fie clar ca acest pas a fost realizat cu succes, sa poata vizita pagina de Cos pentru a verifica produsele adaugate si sa poata continua fara probleme, ori cumparaturile online, ori procedura de plasare a unei comenzi.
Unele teme au integrate aceasta functionalitate, dar nu toate.
Pentru acele teme WordPress mai simple unde aceasta optiune nu este disponibila, poti instala extensia WooCommerce: Mini Cart for WooCommerce sau pluginul WooCommerce Side Cart.
Indiferent de solutia aleasa pentru implementare, o data instalata, aceasta va activa aparita unei notificari laterale la adaugarea unui produs in cos.
Tot in cadrul acestei notificari, si posibilitatea de a personaliza butoane utile care sa permita utilizatorului sa mearga in Pagina de Cos, Pagina „Plaseaza comanda”, sau sa continue cumparaturile.
Ambele solutii ofera diferite optiuni pentru personalizarea aspectului. Incearca-le pe amandoua si alege ce ti se potriveste cel mai bine.
3. Catalog Produse
In functie de canalele de promovare pe care le folosesti s-ar putea sa ai nevoie de extensii WooCommerce precum Facebook for WooCommerce si respectiv Google Ads Listing care te ajuta sa-ti sincronizezi produsele din site cu produsele care ruleaza in cadrul reclamelor.
Si in acest caz, avem solutii si la nivel de plugin-uri, Product Feed Pro fiind una dintre ele. Cu ajutorul acestui plugin poti creea feed-uri de produse adaptate 100% pentru fiecare platforma: Google, Facebook, Amazon etc.
Fiecare platforma are cerintele proprii in privinta informatiilor obligatorii si optionale pentru a afisa produsele, din acest motiv ai nevoie de feed-uri separate.
Cu cat oferi mai multe informatii despre produsele tale, cu atat vei obtine un randament mai bun in promovarea online, datorita unei eficiente crescute in aplicarea algoritmului, cat si in convingerea potentialului client de-a plasa o comanda.
Daca nu te descurci sau iti doresti o implementare mai complexa, te rugam sa ne scri pe email la adresa: cooperativa@webhipsters.ro.
4. Notificari personalizate
Cu ajutorul acestui tip de notificare poti contribui la:
- Cresterea ratei de conversie convingand mai multi utilizatori sa finalizeze plasarea unei comenzi;
- Cross Sales – incurajarea achizitionarii de produse care se folosesc/consuma impreuna;
- Up Sales – incurajarea cumpararii de produse similare, dar cu un pret mai mare decat cele vizitate/adaugate in cos;
- Promotii – cresterea expunerii unor promotii aflate in derulare;
- Oferte personalizate – oferirea unor oferte personalizate in functie de diferiti parametri: pagini vizitate, timp petrecut pe site etc.
Totodata, iti recomandam sa citesti un alt articol scris de echipa WebHipsters, despre ce ar trebui sa contina pagina de produs pentru a converti cat mai bine dar si cum poti folosi Popup-ul pe site-ul propriu.
Solutiile disponibile in acest caz ar fi:
In functie de solutia aleasa, dupa instalare, poti seta pe ce dispozitive sa fie afisat, designul notificarilor, frecventa de afisare, continutul si multe alte instrumente.
5. Pre-Comenzi
Ai ramas fara anumite produse pe stoc, dar stii ca furnizorul ti le poate aduce putin mai tarziu?
Posibilitatea de a plasa pre-comenzi pentru produsele care nu se mai afla in stoc, te ajuta sa nu pierzi clienti interesati datorita indisponibilitatii provizorii si ajuta si la fidelizarea clientilor
O astfel de optiune in site te ajuta sa adaugi buton de precomanda la produsele care nu mai sunt in stoc, inclusiv sa adaugi o data de la care va putea fi disponibil. Simplu si rapid!
Ai cel putin 2 variante: WooCommerce Pre-Orders si respectiv YITH Pre-Order for WooCommerce.
6. Etichete Produse (Product Labels)
In cadrul unui magazin online, mai ales in cazul celor cu multe produse, statusul fiecarui produs difera.
Etichetele de produs (product labels) te pot ajuta sa evidentiezi in paginile de Categorie dar si in Paginile de Produs, diferite aspecte relevante, cum ar fi:
- Produse Noi adaugate pe site
- Produse Apreciate de clienti
- Produse vandute in cantitati foarte mari
- Produse cu pret promotional
- Produse cu livrare gratuita
Unele teme au integrata o astfel de functionalitate, dar in cazul in care aceasta nu corespunde nevoilor tale sau lipseste complet, exista solutii la indemana pentru a o activa.
WooCommerce Advanced Product Labels iti pune la dispozitie mai multe tipuri de astfel de etichete, pe care le poti aplica la nivel de produs, categorie sau chiar intreg magazinul.
In ceea ce priveste solutiile la nivel de plugin, Free Shipping label reprezinta o solutie gratuita, dar care te ajuta doar cu afisarea unui singur tip de eticheta, „Livrare Gratuita” pe produsele selectate, sau al caror pret depaseste pragul valoric pentru expedierea gratuita.
Fiecare tip de eticheta de produs ajuta utilizatorul sa identifice cu usurinta produsele care prezinta interes. Un client vechi, poate urmari doar produsele noi, un potential client nou poate urmari produsele aflate la reducere sau comandate de alte persoane in trecut.
Toate vor avea o contributie mai mare sau mai mica in rata de conversie de la nivelul site-ului prin directionarea utilizatorului exact catre ce il intereseaza.
De asemenea, poti activa optiunea Product label, iar produsele cu pretul de vanzare mai mare decat pragul pentru livrare gratuita, vor fi afisate peste tot in site, impreuna cu o eticheta cu text personalziatbil „Livrare Gratuita”.
7. Fidelizarea clientilor
O greseala des intalnita in strategia de promovare a magazinelor online, este ca acestea se concentreaza aproape exclusiv pe atragerea de clienti noi.
De ce sa neglijezi clienti care deja au cumparat de la tine si au incredere in magazinul/brandul respectiv.
De altfel costul pentru obtinerea unei comenzi de la un client actual vs un client nou, este de cele mai multe ori mai mic. Aici intervine si Product Life Cycle – viata unui produs de la prima la urmatoarea achizitie.
Folosind extensii precum WooCommerce Points & Rewards sau AutomateWoo (Email de ziua de nastere, VIP reward), te ajuta sa oferi beneficii speciale celor mai buni clienti pe baza:
- unui numar minim de comenzi finalizate;
- unui prag valoric al comenzilor finalizate.
8. Atragerea clientilor noi
Atragerea clientilor noi nu trebuie sa se bazeze niciodata pe o singura sursa, fie ea: publicitate pe Facebook, Google etc., SEO sau echipa de vanzari.
Clienti existenti, cei care deja au incredere in companie, pot fi „folositi” ca „ambasadori” pentru brand incurajandu-i sa recomande mai departe produsele tale.
Doar solicitandu-le asta, n-o va face nimeni, dar daca oferi ceva in schimb, situatia se schimba consderabil.
Din acest motiv un sistem de recompansare pentru achizitiile provenite din recomandarile cleintilor actuali ii va motiva.
Cu ajutorul unei extensii precum: Referral System for WooCommerce poti automatiza procesul de recompensare.
Folosind o extensie WooCommerce si nu doar un simplu plugin, aceste se va integra cu clienti actuali si cei noi inregistrati in WooCommerce.
Astfel iti dezvolti un instrument suplimentar de vanzare care are doar un cost fix initial, ulterior platind doar pentru comenziile obtinute, prin cupoane de reducere sau princ puncte care se transforma in reduceri pentru achizitii viitoare.
Daca alegi sistemul de puncte, o sa ai nevoie de extensia mentionata la capitfolul fidelizarea clientilor: WooCommerce Points & Rewards.
Ambele fiind extensii oficiale WooCommerce se integreaza si functioneaza perfect impreuna.
9. Personalizarea Produselor
Modulde organizare al produselor (simple sau cu variatii), optiunile de personalizare, optiunea de impachetare cadou, toate ajuta la convgerea unui numai mai mare de persoane sa-ti comande produsele
Cu ajutorul acestor optiuni acoperi o plaja mai mare de potientiali clienti, raspunzi direct mai multor nevoi pe care potentialii clienti le au.
O extensie WooCommerce pe care o recomandam in aces caz este: Product Add-Ons.
Unele situatii pot fi rezolvate prin dezvoltarea mai multor variatii pe acelasi produs, dar nu intotdeauna.
De exemplu, optiunea de impachetare cadou simplifica foarte mult „viata” clientului, oferind posibilitatea de-a extenaliza catre magazin impachetarea produsului in cadou si eventual adaugarea unui mesaj personal.
In lipsa acesteia, clientul este nevoit sa comande initial produsul la adresa proprie, sa-l impacheteze de cadou, sa cheme curierul din nou si sa-l transmita destinatarului.
In schimbul unui cost corect, multe persoane vor prefera externalizarea decat sa se complicce cu toata procedura de impachetare in regim propriu.
Extra
Desi in cele ce urmeaza nu este vorba despre extensii WooCommerce, vreau sa-ti spun si aceste lucruri pentru ca in cazul unei implementari corecte, pot contribui la imbunatatirea rezultatelor.
1. Alternative de livrare
Toate marile magazine online au optiunea de livrare la o retea de Lockere cum ar fi Easybox de la Sameday, FanBox de la Fancourier si asa mai departe
Livrarea la un locker este utila, pe langa livrarea prin curier la usa destinatarului, deoarece ofera flexibilitatea clientului de a-si face programul fara a depinde de curier.
Aceasta facilitate mai este intens folosita de cei care nu vor sa plateasca km. suplimentari si atunci aleg livrarea la un Easybox in drum.
Metodele de livrare disponibile intr-un magazin online constitutie un avantaj suplimentar pentru clientul final, oferindu-i flexibiltiate totala.
Unele magazine online au inteles asta foarte bine, iar din acest motiv au contractat cel putin 2 companii de curierat diferite pentru a nu constitui un impediment in plasarea unei comenzi.
De exemplu, unii clienti pot prefera livrarea de la o anumita companie de curierat, deoarece cunosc reprezentantul zonal cu care se inteleg mai usor in privinta detaliilor de livrare.
2. Cupoane de reducere
Chiar daca modulul Woocommerce vine implicit cu aceasta functionalitate, atunci cand vine vorba de un magazin online pe WordPress, este bine sa ai in vedere faptul ca si acest modul, daca este bine setat, te poate ajuta foarte mult.
Cupoanele pot fi folosite pentru a crea reduceri suplimentare, altele decat cele afisate pe pagina de produs, cum ar fi 5% reducere daca clientul se inscrie in lista de abonati la Newsletter-ele site-ului, sau vrei sa fidelizezi clientii pentru a mai cumpara produse de pe site.
Aceste cupoane pot fi adaugate manual, stabilind atat suma redusa cat si pragul de utilizatori care pot folosi acest cupon. Spre exemplu daca ai reducere 5% pentru abonati, pragul ar trebui sa fie nelimitat, oferindu-le clinetilor, in mailul de abonare, codul acelui cupon.
Mai multe detalii despre instalare si setare, gasesti pe pagina de documentatie a modulului Woocommerce: https://woocommerce.com/document/coupon-management/
3. Up sales & Cross Sales
Ca tot am vorbit anterior de Cross Sales si Up Sales ca si strategie de a creste vanzarile hai sa vedem si cum se activeaza aceasta functionalitate.
Fara a avea nevoie de vreun plugin/extensie sau o tema speciala, produsele pentru aceste sectiuni se pot adauga manual, in cadrul editarii produsuului din modulul general WooCommerce, la zona „Produse Legate” (Linked Products), tastand numele produsului/produselor.
De asemenea, acest lucru se poate face si ajutorul programarii, dar indiferent de criteriile care vor fi aplicate, corelarea manuala va fi mult mai relevanta si implicit va aduce rezultate mai bune.
Acum ca stii diferenta dintre Cross Sales si Up Sales este mai mult decat evident ca va trebui sa alegi produse diferite pentru cele 2 categorii
Aceste produse (up-sales sau cross-sales) pot fi afisate si utilizate in mai multe moduri.
In timpul navigarii pe site, acestea pot fi afisate in pagina de produs, intr-un Pop-up, in pagina de Cos si in pagina de Checkout
Post vanzare, dupa o perioada de timp mai lunga sau mai scruta, poti folosi email-ul pentru a forta expunerea ambelor tipologii de produse.
Astfel de tactici te vor ajuta sa-ti cresti valoarea medie de comanda prin adaugarea mai multor produse intr-o singura comanda, dar si cresterea numarului de vanzari catre clientii actuali.
4. Conditional Content
Cu ajutorul acestei extensii WooCommerce poti afisa continut dinamic in functie de reguli pe care le stabilesti tu. Astfel poti afisa promotii, alerte si multe altele in functie de utilizator, perioada de timp, statutul utilizatorului si/sau alte actiuni realizate in site.
Nu uita!
Cresterea vanzarilor nu trebuie obtinuta exclusiv din atragerea de persoane noi. Ba chiar, aceasta este cea mai scumpa varianta.
Cresterea vanzarilor in randul clientelei existente se va dovedi mult mai eficienta, in ceea ce priveste timpul si bugetul necesar.
La fel ca si la functionalitatea pentru cupoane, gasesti documentatia necesara pe pagina modului de Woocommerce: https://woocommerce.com/document/related-products-up-sells-and-cross-sells/
Concluzie
Aceasta este o lista minimala cu functionalitati cate pot ajuta sa-ti imbunatatesti performanta magazinului online. ce pot fi implementate de tine sau cu ajutorul unei agentii web.
Folosind numai varianta gratuita a acestor pluginuri si tot vei putea face un upgrade al magazinului online.
Daca cunosti si alte module care pot fi folosite in dezvoltarea magazinului, te rog sa ne lasi un comentariu cu numele modulelor si functionalitatile lor.
Incercam sa actualizam periodic cele mai importante articole de pe blogul WebHipsers.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.