Top 9 extensii WooCommerce pentru un magazin online de succes
Crearea unui site de magazin online si listarea produselor nu este suficienta. Defapt este abia doar primul pas in dezvoltarea unei afaceri in online
Magazinul online inlocuieste magazinul traditional atunci cand tranzactia are loc exclusiv online, astfel ca e bine sa te asiguri ca site-ul tau acopera are o solutie online pentru toate instrumentele clasice: detalilei produselor sunt inlocuite de poze/video/descrieri, speech-ul clasic de vanzare este inlocuit de descrierea produselor, metodele utilizare, inretinerea (daca este cazul), plata in magazin de plata online/ramburs, ridicarea din magazin de livrare prin curier sau la EasyBox
Iata doar cateva module care te pot ajuta, sa-ti imbunatatesti performanta magazinului online.
1. WooCommerce Cart Abandonment Recovery
Este bine cunoscut in domeniul faptul ca potentiali clienti care ajung pe pagina in „Pagina de Cos” sau chiar pe pagina de „Plasare comanda” dar nu finalizeaza prin plasarea unei comenzi.
Majoritatea studiilor indica o rata si mare a abandonului pe pagina de „Plasare comanda”, undeva intre 60% si 80%.
De altfel, media ratei de respingere pe un magazin online este de 60%.
Acest modul va „captura” adresele de mail din pagina de plasare comanda, iar daca intr-un timp pre-setat utilizatorul nu va completa comanda, va primi un mail automat care poate fi personalizat.
Poti seta mai mult de un email automat, fiecare in zile diferite, reamintindu-i clientului ca a lasat ceva in cosul de cumparaturi, sau poti include un Cupon de reducere (standard de la WooCommerce) pentru a incerca si alte argumente de convingere.
Tot ceea ce trebuie sa faci este sa instalezi modulul, sa setezi textul mailurilor predefinite care pleaca catre clienti, iar apoi sa astepti ca modulul sa inceapa sa lucreze pentru tine.
In sectiunea modulului din cadrul site-ului tau vei regasi:
Rapoarte in care vei putea vedea cate comenzi au fost recuperate

Sabloanele de mail care sunt transmise potentialilor clienti:

Iti reamintesc ca poti seta timpul in care pleaca aceste mailuri cum vrei.
Zona de setari:

2. WooCommerce Side Cart
De-a lungul timpului, am avut ocazia de-a descoperi magazine online care aratau foarte bine, care se incarcau rapid si care chiar aveau si produse cu potential, dar nu aveau vanzari
Magazine online care au pierdut mult potential de vanzari, in timp, prin faptul ca au neglijat experienta utilizatorului.
Procedura pentru plasarea unei comenzi trebuie sa fie clara, intuitiva, neintrerupt si cat mai scurta.
La adaugarea unui produs in cos, utilizatorului trebuie sa-i fie clar ca acest pas a fost realizat cu succes, sa poata vizita pagina de Cos pentru a verifica produsele adaugate si sa poata continua fara probleme, ori cumparaturile online, ori procedura de plasare a unei comenzi.
Unele teme au integrate aceasta functionalitate, dar nu toate.
Pentru acele teme WordPress mai simple unde aceasta optiune nu este disponibila, poti instala modulul WooCommerce Side Cart care va face ca interactiunea cu magazinul tau online sa fie mai placuta si in acelasi timp mai facila pentru toti vizitatorii.
Acest modul va activa, in momentul adaugarii in cos, un sidebar care va afisa produsul tocmai adaugat, dar si posibilitatea sa mergi direct la pagina „Plaseaza comanda”, pagina de Cos, sau sa continui cumparaturile.

Textele butoanelor pot fi modificate in cadrul setarilor modulului, inclusiv culorile pot fi personalizate in functie de preferinte.

3. Facebook for Woocommerce.
Un modul foarte util atunci cand vine vorba de prezenta magazinului tau pe Social Media, mai exact pe Facebook sau Instagram.
Acest modul faciliteaza legatura dintre magazinul online si pagina de Facebook/Instragram astfel incat paginile de Social Media sa preia automat produsele tale din magazin.
Online poti gasi foarte multe tutoriale despre cum sa instalezi si sa legi paginile de Facebook, dar daca nu te descurci, poti sa ne scrii pe adresa de mail – cooperativa@webhipsters.ro, iar noi te putem ajuta.
Facebook for WooCoommerce este un plugin extrem de complex care necesita un articol dedicat. Poate in viitor vom scrie un articol in acest sens.
4. Notification WooCommerce
Daca vrei sa imbunatatesti si mai mult rata de conversie, acest modul te poate ajuta. De asemenea, iti recomandam sa citesti un alt articol scris de echipa WebHipsters, despre ce-ar trebui sa contina pagina de produs pentru a converti cat mai bine.
Caracteristicile care il fac interesant pe acest modul sunt:
- Afisarea comenzilor generate recente printr-un pop-up, aceste comenzi vor fi reale si poti selecta ce sa se afiseze in acestea, spre exemplu: numele clientului, orasul, tara (daca e cazul), numele produsului achizitonat, data comenzii, etc.;
- Afisarea unor comenzi fictive pentru cresterea atractivitatii fata de anumite produse si implicit marirea vanzarilor unui produs anume;
Dupa instalare, in setarile modului poti stabili pe ce dispozitive sa fie afisat, designul notificarilor, mesajele si multe alte instrumente.

5. YITH Pre-Order for WooCommerce
Ai ramas fara anumite produse pe stoc, dar stii ca furnizorul ti le poate aduce putin mai tarziu?
Acest modul te ajuta sa adaugi buton de precomanda la produsele care nu mai sunt in stoc, inclusiv sa adaugi o data de la care va putea fi disponibil. Simplu si rapid!

Astfel, eviti pierderea unor potentiale vanzari de produse, pentru ca nu le mai ai in stoc.
Bineinteles ca exista si versiunea platita, care dupa parerea mea este cam scumpa (130 $).
Aceasta varianta iti ofera posibilitatea de a adauga cateva functionalitati suplimentare, unele interesante pentru un magazin online

6. Facturare WooCommerce
Un pas important si care de multe ori influenteaza rezultatul final.
Este foarte important sa oferi posibilitatea de-a obtine factura atat pe persoana fizica cat si persoana juridica.
Acest plugin iti da face totul foarte simplu, odata cu instalarea, utilizatorul are posibilitatea de-a alege tipul de facturare dorit:

7. Free shipping label
Un plugin care oferta beneficii importante, in varianta free.
Setand un prag de livrare gratuita, plugin-ul va afisa vizitatorilor site-ului, pe parcursul procesului de cumparare, un progress-bar cu suma pe care o mai are de atins pentru pragul de livrare gratuita.

In setarile generale trebuie sa setezi la „Custom Threshold” suma de livrare gratuita, asta dupa ce ai activat optiunea in prealabil.

De asemenea, poti activa optiunea Product label, iar produsele cu pretul de vanzare mai mare decat pragul pentru lvirare gratuita, vor fi afisate peste tot in site, impreuna cu o eticheta cu text personalziatbil „Livrare Gratuita”.
8. Livrarea la EasyBox
Toate marile magazine online au optiunea de livrare cu Livrare la Easybox, prin Sameday, Fancourier, sau prin alti curieri.
Livrarea la easybox este utila, pe langa livrarea prin curier la usa destinatarului, deoarece ofera flexibilitatea clientului de a-si face programul fara a depinde de curier.
Aceasta facilitate mai este intens folosita de cei care nu vor sa plateasca km suplimentari si atunci aleg livrarea la un Easybox in drum.
Mai multe companii de curierat din Romania si-au dezvoltat plugin-uri pentru WooCommerce pentru a facilita implementarea acestei facilitati pe site-urile comerciantilor
Din pacate, instalarea poate fi problematica in sensul in care poate determina aparitia unor erori, daca nu ai implementate actualizarile la zi (WordPress, Tema Wordpres si modulele aferente).
Pe langa aceste erori, daca pluginul nu este instalat corect nu iti va afisa harta locurilor EasyBox si este posibil sa apelezi la un programator pentru a repara aceste erori.
De asemenea, mai pot aparea erori si daca ai schimbat starile comenzilor (in procesare, finalizata, anulate etc.)
9. Loco translate
Un plugin esential pentru traducerea temelor si a modulelor instalate pe site.
Instalarea si activarea acestuia se face usor, iar el va recunoaste 99% dintre module si temele instalate. Foarte util atunci cand exista module care genereaza text in alta limba.
Setarile se vor face manual pentru fiecare sectiune/cuvinte de tradus in parte.
Vei descoperi sectiunea de Teme si module, in care vor fi afisate toate temele si modulele care nu sunt neaparat active. Prin selectarea unui modul, de exemplu: Woocommerce, poti merge pe limba dorita si poti face modificari la linii de text, paragrafe scurte sau doar cuvinte.
Setari Woocommerce
1. Cupoane de reducere
Chiar daca modulul Woocommerce vine implicit atunci cand vine vorba de un magazin online pe WordPress, este bine sa ai in vedere faptul ca si acest modul, daca este bine setat, te poate ajuta foarte mult.
Cupoanele pot fi folosite pentru a crea reduceri suplimentare, altele decat cele afisate pe pagina de produs, cum ar fi 5% reducere daca clientul se inscrie in lista de abonati la Newsletter-ele site-ului, sau vrei sa fidelizezi clientii pentru a mai cumpara produse de pe site.
Aceste cupoane pot fi adaugate manual, stabilind atat suma redusa cat si pragul de utilizatori care pot folosi acest cupon. Spre exemplu daca ai reducere 5% pentru abonati, pragul ar trebui sa fie nelimitat, oferindu-le clinetilor, in mailul de abonare, codul acelui cupon.
Mai multe detalii despre instalare si setare, gasesti pe pagina de documentatie a modulului Woocommerce: https://woocommerce.com/document/coupon-management/
2. Up sales & Cross Sales
Up Sales este strategia prin care recomanzi utilizatorului un produs similar dar mai scump decat cel vizitat.
Vanzari incrucisate – o foarte buna functionalitate cand vine vorba de afisarea unor produse conexe produsului adaugat in cos.
Se pot adauga din cadrul editarii prodului la zona „Produse Legate” (Linked Products) si nu trebuie decat sa tastezi in campul „Cauta un produs” numele acelui produs care poate fi adaugat ca si suplimentar prodului implicit.
Aceste produse (up-sales sau cross-sales) pot fi afisate si utilizate in mai multe moduri.
In timpul navigarii pe site, acestea pot fi afisate in pagina de produs, in pagina de Cos si in pagina de Checkout
Post vanzare, dupa o perioada de timp mai lunga sau mai scruta, poti folosi email-ul pentru a forta expunerea ambelor tipologii de produse..
Astfel de tactici te vor ajuta sa-ti cresti valoarea medie de comanda prin adaugarea mai multor produse intr-o singura comanda, dar si cresterea numarului de vanzari catre clientii actuali.
Cresterea vanzarilor nu trebuie obtinuta exclusiv din atragerea de persoane noi. Ba chiar, aceasta este cea mai scumpa varianta.
Cresterea vanzarilor in randul clientelei existente se va dovedi mult mai eficienta, in ceea ce priveste timpul si bugetul necesar.

La fel ca si la functionalitatea pentru cupoane, gasesti documentatia necesara pe pagina modului de Woocommerce: https://woocommerce.com/document/related-products-up-sells-and-cross-sells/
Concluzie
Aceasta este o lista minimala cu functionalitati cate pot ajuta sa-ti imbunatatesti performanta magazinului online. ce pot fi implementate de tine sau cu ajutorul unei agentii web.
Folosind numai varianta gratuita a acestor pluginuri si tot vei putea face un upgrade al magazinului online.
Daca cunosti si alte module care pot fi folosite in dezvoltarea magazinului, te rog sa ne lasi un comentariu cu numele modulelor si functionalitatile lor.
Incercam sa actualizam periodic cele mai importante articole de pe blogul WebHipsers.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.