Aplicatii utile pentru Antreprenori si persoane cu profesii liberale

Aplicatii-Utile-pentru-Antreprenori

Distribuie Articolul

Aplicatii utile pentru Antreprenori si persoane cu profesii liberale

Ne-am gandit sa adunam intr-un singur loc cele mai utile aplicatii pentru antreprenori, profesionisti in domeniul afacerilor, cei cu profesii liberare si in general cei mai independenti.

Aceste aplicatii nu doar ca te vor ajuta in munca de zi cu zi, si cel mai probabil nici nu te-ai gandit ca exista solutii pe mobil pentru ele, ci te vor ajuta sa-ti digitalizezi si optimizezi activitatea.

Folosindu-le in mod inteligent corelat cu activitatea de pe calculator poti castiga timp, bani si poti scapa aproape complet de birocratie.

Conform Hotnews, in urma ultimelor modificari legislative adoptate, micro intreprinderile cu pana la 9 angajati nu trebuie sa mai intocmeasca fisa de post sau condica pentru prezenta.

Ce nu elimina statul, poti tu simplifica printr-o abordare constructiva.

Photo-Scan

Am inceput puternic. O aplicatie care te ajuta sa convertesti pozele facute cu telefonul in documente scanate, la o calitate extrem de buna.

Cu ajutorul unei astfel de aplicatii, reduci costurile cu achizitionarea unui scanner cat si gradul de dependenta fata de scanner.

Vei putea scana documentele si trimite mai departe pe mail sau alte canale orice documente oricand.

Mai ales ca incepand din 2020 stampila nu mai este obligatorie pentru contractele intre privati.

Exemple de aplicatii de scanat de pe telefon: Cam Scanner, TapScanner, Online Cam Scanner, Adobe Scan

Print de pe telefon (neaparat printer conectat la Wifi)

Chiar daca vorbim tot mai mult despre digitalizare, unele hartii nu vor disparea de tot, cel putin pentru inca o buna perioada de timp.

In astfel de situatii folosind o aplicatie prin intermediul careia sa poti printa direct de pe telefon, fara sa mai folosesti un laptop inseamna, din nou, timp castigat.

O aplicatie de print de pe telefon iti va fi mai utila in momentele in care laptop-ul tau esti indisponibil, nu mai baterie, s-a stricat, l-ai lasat in masina etc.

Pentru acest tip de aplicatii ai nevoei de-o imprimanta WiFI conectata in reteaua locala de la birou sau de acasa.

Totul este sa vezi ce tip de printer ai (marca, tip model) si sa cauti pe Apple Store sau Google Play, aplicatii care iti dau posibilitatea de a avea acces de pe telefon la printer si care folosesc fix acel tip de printer.

Exemple:  Canon PRINT Inkjet/SELPHY, HP ePrint

Client de mail Mail

Toata lumea are asa ceva, dar nu toate aplicatiile/clientii de mail permit adaugarea mai mult conturi la un loc, creare de semnatura si alte personalizari de care putem avea nevoie.

Mult mai usor urmaresti mai multe casute de email atunci cand poti trece dintr-un cont intr-altul fara a mai adauga credentialele de fiecare data.

Unele aplicatii, actulizeaza mail-urile mai greu decat altele, astfel ca pentru un restaurant cu livrari care urmareste pe mail comenzile primite, cateva minute in plus pana intr acel mail inseamna foarte mult.

Aplicatii de mail foarte bune: Shift, Blue Mail,

Uite aici ghidul WebHipsters pentru a-ti adauga mai multe conturi de mail in acelasi client pe mobil. Daca vrei sa-ti faci si o semnatura personalizata pentru mail, ai in articol toti pasi explicatii foarte clar.

Calendar

Calendarul te va ajuta nu doar in organizarea zilnica, sau sa nu uiti anumite task-uri, ci te poata ajuta sa actionezi profesionist in fiecare ocazie.

Integrarea calendarului cu mail-ul pentru salvarea datelor importante si a informatiilor relevante este mult mai usor de fructificat atunci cand foloseste aplicatii care se interconecteaza foarte bine.

Daca in activitatea pe care o desfasori ai nevoie de un sisteme de programari pe baza caruia iti organizezi activitatea, calendarul ales ar trebui sa se integreze cu sistemul de progrmari.

Noi am identificat si analizat in comparatie cele mai bune aplicatii pentru programari, articol pe care iti recomandam sa-l citesti inainte de-a lua o decizie.

Exemple de aplicatii calendar cu aplicatia de mail asociata:

Windows Calendar, Google Calendar, Apple Icloud Calendar

 

Mobile Banking si E-wallets

Aplicatiile de Mobile Banking, indiferent de banca la care ai contul bancar, iti confera psoibilitatea de a face plati oricand, direct de pe telefon, indiferent unde te afli.

Nu ai neaparata nevoie sa stai la calculator si cu atat mai putin sa te deplasezi undeva, petnru a face 99% din platile uzuale.

Cu ajutorul alertelor Push Notifications, chiar ai un control si mai bun asupra platilor si incasarilor din cont.

Platile efectuate direct din aplicatiile de Home sau Mobile Banking sunt 100% sigure.

Acest tip de plata nu este acelasi lucru cu plata online cu card-ul, situatie in care trebuie sa fie introduse datele personale intr-un site strain.

Chiar daca faci plati din Home Banking, Mobile Banking, extrageri sau depuneri prin intermediul sucursalelor, toate operatiunile vor aparea centralizate in raportul tranzactiilor si apoi in documentele contabile.

Exemple: ING Banking, Libra Bank

Social Media Management

Indiferent de obiectul de activitatea, prezenta pe social media este foarte importanta si necesita o abordare dinamica.

Daca vrei o comunicare cu publicul tau, n-o poti face doar atunci cand este in fata calculatorului.

Platformele de social media presupun o comunicare deschisa, transparenta si continua, nu reprezinta un avizier pe care publicam cand ne aducem aminte.

Aici se face diferenta intre succes si esec.

Exemple: Facebook Business Suite, Google Ads, Instagram, LinkedIn, Google My Business

Program facturare

Poata parea ciudat la prima vedere. Dar de ce nu, iar noi ne-am intalnit cu mai multe situatii in care am avut nevoie sa facturam, fara sa avem acces efectiv la calculator.

Situatii cu clienti noi sau cu clienti recurenti. Cand un client se grabeste este dispus sa si plateasca repede si atunci tu trebuie sa fii pregatit(a).

De asemenea, cu ajutorul unei aplicatii de facturare pe mobil poti vefica statusul tuturor facturilor, incasarilor si platiflor efectuate, situatiile financiare pe client/furnizor actualzate la minut.

Pe baza acestor informatii poti lua oricand propriile decizii de a efectua plati, economisi, investi in anumite directii, poti confirma clientilor situatiile lor financiare si asa mai departe.

Din nou timp castigat, decizii luate in mod informat, posibilitatea de-a raspunde clientilor/furnizorilor oricand despre informatiile financiare in relatia directa.

Indiferent cate facturi sunt emise din aplicatia mobila de tine sau de contabil, ele vor avea numere consecutive si vor putea fi descarcate la un moment ulterior pentru arhivare.

Programe de factuare care au aplicatii pentru mobil: Oblio (Gratuit primul an), Smart Bill, FGO

Program editare foto

Aici nu ne-am gandit la ceva foarte complicat, dar o aplicatie care sa ne permita sa face mici modificari unor materiale foto inainte de a le transmite mai departe sau inainte de a le publica pe Social Media este util pentru oricine.

Indiferent de cunostintele de editare foto, aceste aplicatiile de acest gen pot fi folosite foarte usor bazandu-se pe functii simple precum drag & drop.

Mai mult decat atat, astfel de aplicatii te pot ajuta si sa comunici mai bine celor responabili cu site-ul si/social media ce vrei exact, daca nu te ocupi tu direct, cum ar trebui sa arate site-ul sau un banner, cum sa fie pozitionate anumite elemente.

Exemple: Pixlr, SnapSpeed, XGimp Image Editor

Aplicatie organizarea task-uri

Indiferent de modalitatea in care vrei sa-ti organizezi task-urile, folosind o simpla lista sau o aplicatie dedicata este foarte importanta sa poti avea acces la aceasta lista oricand.

Doar asa vei putea fi eficient(a) in acitivitatile de zi cu zi, doar cu organizarea foarte buna a task-urilor vei putea fi la zi cu implementarea lor, astfel incat sa ai puterea si flexbilitatea de-a reactiona rapid la noi oportunitati, sau in fata unor probleme inerente.

Daca nu vrei sa cheltui nicio suma de bani pentru acest tip de serviciu, poti folosi un tabel excel in Google Drive.

Exemple: Trello, Monday, Asano, KabanFlow (Gratuit), Microsoft To Do, EverNote

Aplicatii utile pentru autoturisme

Chiar daca ai o singura masina in comodat cu firma pe care administrezi sau ai o flota de masini de mari dimensiuni  anumite aplicatii iti pot face viata mult mai usoara din punct de vedere contabil, birocratic, dar si financiar.

Cu ajutorul sistemelor GPRS poti urmari numarul kilometrilor efectuati de fiecare masina, dar cu ajutorul unor aplicatii poti monitoriza kilometri condusi de fiecare persoana pe orice autoturism.

Acestea te ajuta sa emiti usor foi de parcurs, sa monitorizezi km efectuati, sa setezi alerte pentru ITP, service si asigurai.

De asemenea, il ultima perioada au aparut aplicatii utile pentru identificarea locurilor de parcare si pentru plata acestora.

Astfel toata platile pentru parcare sunt inregistrate corect, la timp si asociate unei anumite persoane si unui anumit proiect.

Aceste aplicatii reduc considerabil infernul birocratic asociat utilizarii autoturismelor in interesul firmei.

Exemple: FoiAuto, Am parcat

Servicii Curierat

Cheama curierul, verifica statul unei expeditii, intocmeste AWB-uri, monitorizeaza sau exporta rapoarte de expeditii, toate acestea pot fi facute prin intermediul aplicatiilor de curierat.

De ce trebuie neaparat sa fiu in fata laptopului pentru a programa ridicarea unor colete de catre curier?

De ce ar trebui sa ma intrerup din realizarea altor task-uri mai importante, pentru a face ceva atat de simplu, pe care l-as putea face, stand la o terasa asteptand sa vina mancarea.

La fel ca si in cazul aplicatiilor de facturare, nu conteaza cine, cum si cate awb-uri emite, toate vor fi centralizate si organizate in contul personal si pot fi accesate la orice moment ulterior.

Exemple: Fan Courier

Solutie Cloud/Backup si Transfer de Date

De-alungul timpului in telefonul nostru mobil ajungem sa strangem multe date, informatii si materiale (foto/video) personale sau profesionale de care avem nevoie sau pe care pur si simplu vrem sa le pastram.

Cu timpul acestea ajung sa ocupe foarte mult spatiu pe telefon ceea ce il va incetini viteza de funtionare iar cand ne vom astepta mai putin vom atinge limtia maxim si nu vom mai putea salva nimic.

Totodata, nu trebuie sa ignori complet posibilitate de a pierde telefonul, de a ti se fura, de a ti se strica telefonul, pierzand complet accesul la aceste informatii.

Daca mai si foloseste multe aplicatii , inclusiv cele mentionate in acest articol, in activitatea ta de zi cu zi, ce sa mai zic daca folosesti si autentificarea in 2 pasi pentru mail, social media sau altceva, a pierde accesul la telefon este un dezastru complet

Pentru a preintampina astfel de situatii iti recomandam o dubla abordare:

  1. Platesti pentru un back-up-ul telefonului prin intermediul productatorului (Apple – Icloud, Samsung – , Huawei -);
  2. Foloseste aplicatii de trasnfer de documente sau de cloud pentru a-ti elibera cu foarte multa usurinta spatiu de memorie (WeTransfer, NextCloud, pCloud Transfer, OneDrive)

Bonus pentru cei super pasionati:

Smart things este o aplicatie de tip all in one cu ajutorul careia poti conecta mai multe dispozitive intr-o singura aplicatie: Televizor, Incuietoare Smart, Sistem Supraveghere, inclusiv sistemele de tip Cloud.

Concluzie

Toate aceste operatiuni pot fi facute oricand, de pe propriul telefon mobil, fara a avea acces la un laptop si fara a le dedica timp special.

De ce ai aloca timp separat, cand poti rezolva multe dintre toate aspectele mentionate in articol in „timpii morti” dintre intalniri si alte procese din care faci parte?

De exemplu, cand ajungi cu 10 minute mai devreme la o intalnire, cand ai jumatate de ora pana la incheierea programului, cand mai ai 15 minute pana la pauza de pranz si asa mai departe.

In toate aceste mici intervale de timp poti face diferite alte lucruri „on the go”, astfel incat, la finalul zilei sa fi fost maxim de eficient si cu mai multe task-uri rezolvate decat te-ai fi asteptat.

E foarte usor sa platesti orice factura unui furnizor obisnuit sau unuia nou direct de pe telefon, poti emite facturi fara intarziere, poti scana documente, poti solicita serviciile de curierat, poti urmari evolutia task-urilor interne si externe.

Nu uita sa urmaresti cele mai importante surse de informatii pentru antreprenori, alege-le pe cele preferate din lista completa.

Lasă un răspuns