Url scurt vs URL lung. Shorten url Apps

Solutii Shorten URL

Distribuie Articolul

Url scurt vs URL lung. Shorten url Apps

Cu totii ne-am intalnit cu link-uri atat de lungi incat nu puteam sa-i vedem capatul in bara de cautare a browser-ului.

Sau sa primim un URL atat de lung pe mail incat atunci cand te uiti de pe telefon nu mai vezi nimic altceva pe langa link-ul respectiv.

Aici intervin solutiile de a scurtare / shorten URL.

 

Ce este o aplicatie de shorten url?

Aplicatiile de shorten url transforma link-urile lungi si/sau cele cu caractere deosebite in link-uri scurte de pana in 30 de caractere.

Link-ul scurt este format dintr-un domeniu (www.domeniu.ro) si un set unic de cifre si litere (www.domeniu.ro/1a2b3c).

Unele aplicatii ofera inclusiv posibilitatea personalizarii link-ului scurt, domeniul ramand fix: www.domeniu/cevreitusapuiaici.

Exista posibilitatea personalizarii inclusiv a domeniului respectiv. In acest caz trebuie sa achizitionezi un domeniu special de shorten url.

 

Sursa: Youtube

 

Cand se foloseste un astfel de program?

Daca ai un domeniu lung si folosesti si categoria in link, atunci link-ul unei pagini din acea categorie poate deveni foarte lung.

De exemplu, link-ul in Twitter este limitat la 22 de caractere, astfel ca utilizarea de programe de scurtat link-ul este absolut necesara.

Un alt moment in care este utilzat acest gen de program, este in cadrul campaniilor de promovare.

Ca alternativa pentru link-urile cu UTM (marcaje de urmarire) folosite in general de compaiile marii in cadrul campaniilor de Marketing.

Maracajul de urmarire ajuta la izolarea si analizarea impactului pe care o campania a avut-o in mediul online. Sa poti identifica eficienta fiecarui canal si fiecarei campanii de promovare.

Care a performat mai bine si care nu, si sa investesti in consecinta.

Un URL foarte lung afecteaza visual continutul elementului.

Fie ca e vorba de o postare pe Social Media, intr-un e-mail, material promotional sau in cadrul oricarui alt suport electronic, continutul vazut de utilizator este redus.

Link-ul lung impinge textul care-i urmeaza dupa, mult in jos.

Am folosit prescurtarea unui URL, inclusiv in transmiterea unui link prin sms, datorita limitei privind numarul de caractere.

Ma mult decat atat, datorita posibilitati de a personaliza link-ul scurtat, poti crea ceva care sa atraga atentia.

Poti personaliza URL-ul scurt folosind numele clientului, numele proiectului, un titlu captivant sau o urare pozitiva :).

 

Dezavantaje in folosirea aplicatiilor de shorten url?

In primul rand exista o problema din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele cautare (SEO). Cel putin, din punctul meu de vedere. Neil Patel are o alta parere:

Folosirea unor link-uri care nu apartin site-ului tau, nu reprezinta backlink-uri (link-uri din exterior de pe alte site-uri catre site-ul tau) deci nu ajuta la o pozitionare mai buna in motoarele de cautare.

Practic, toate eforturile de a posta acele link-uri scurte nu are contributie la nivel SEO, deoarece linkurile respective nefiind pe domeniul tau, nu sunt asociate cu site-ul tau.

In pus, scurtarea unui URL presupune accesarea de catre utilizator mai intai a server-ului aplicatiei pe care ai folosit-o si apoi este automat redirectionat catre site-ul tau.

Acest pas intermediar inseamna un timp „x” in plus de asteptare pentru utilizator pana la afisarea completa a paginii.

Daca timpul de descarcarea a paginii (incluzand si redirectionarea pentru scurtarea url-ului) este prea lung poate determina multi utilizatori sa paraseasca pagina imediat.

Asta afecteaza “rata de respingere” (sau bounce rate-ul) site-ului tau, un alt factor de clasificare in motorul de cautare Google.

Daca firma care a dezvoltat aplicatia respectiva isi opreste activitatea sau renunta la proiect, toate acele link-uri nu vor mai functiona, nu vor mai (re)directiona catre site-ul tau.

Inca odata exista un risc ca efortul depus, mai devreme sau mai tarziu sa fie de prisos.

 

Avantaje in folosirea aplicatiilor de shorten url?

Pe de alta parte, pana la a se intampla astfel de situatii, linku-urile scurte iti pot adduce trafic rapid, abonari la blog, contacte sau vanzari efective suficiente sa acoperi efortul respectiv.

Ai posibilitatea de a creste vizibilitatea unei afaceri, unui produs sau unu serviciu, mult mai usor fara o infrastructura in spate si fara o echipa de vanzari.

Un alt avantaj, este daca creezi URL-uri diferite pentru diferite materiale urmarind statisticile lor, vezi care materiale au fost mai eficiente, care au atras mai multe click-uri.

Sau ai posibilitatea de-a masura impactul pe care il are fiecare agent, prin atribuirea fiecaruia a unui link din aplicatia de shorten URL.

Exista multe persoane interesate de astfel de colaborari deoarece au posibilitatea de-a face un venit suplimentar sau un venit minim de acasa, in perioadele mai putin bune.

Cand folosesti un link scurt in cadrul unei postari pe social media sau chiar in cadrul unui articol, din punct de vedere estetic arata mult mai bine si ocupa mult mai putin spatiu.

 

Cum poti vinde folosind shorten url?

Majoritatea, daca nu chiar toate programele de scurtare URL ofera statistici prvind link-urile create.

Unele aplicatii ofera mai mutle informatii altele mai putine, cum ar fi: numarul de click-uri, sursa link-ului, sau timpul petrecut pe pagina respectiva.

Aceste detalii te pot ajuta sa-ti organizezi o echipa de vanzari online pe comision fara complicatii tehnice.

Asa poti testa piete, produse sau servicii noi, cu o investitie si cu eforturi mai mici pentru a vedea daca exista potential.

Ulterior, in cazul in care exista potential, poti sa faci investitia intr-o echipa de vanzari propriu-zisa in cadrul companiei tale.

Patru (4) aplicatii de shorten url pe care le poti folosi

bitly - shorten links

1. Bit.ly

Un echilibru perfect intre usurinta de-a utiliza si statisticile oferite. Permite inclusiv personalizarea link-ului scurt (www.domeniu.ro/cevreitu).

Ca si in cazul multor altor aplicatii, exista varianta gratuita cu limitarea accesului la unele optiuni si variante platite pentru diferite niveluri de beneficii.

Daca nu ai nevoie de statisticile pentru link, si folosesti rar doar atunci cand nu ai spatiu, Bitly.com este cea mai buna alegere, putand scurta url-urile fara a avea nici macar cont.

De asemenea, au sistem propriu de API pentru automatizarea procesului de shorten URL, daca ai domeniu personal dedicat pentru asa ceva.

owly short links

2. Ow.ly

Pe langa serviciul propriu-zis de scurtare a link-ului, Ow.ly aduce posibilitatea de a distribui diferite materiale: poze si video.

Din pacate, trebuie sa rezolvi un capcha, care in anumite momente poate deveni enervant.

Pentru a te bucura la maximum de beneficiile acestei aplicatii ar trebui s-o folosesti integrata cu HootSuite, astfel incat sa usureze si sa automotizeze cat mai mult din efortul pentru promvarea pe social media.

3. Buffer

Compania care a dezvoltat printre altele si cea mai tare aplicatie de programat post-urile pentru diferite platforme de social media: Facebook, Instragram, Twiter, Linkedin, Pinterest si Google+.

Buff.ly serviciul lor de shorten links, este complet integrat cu platforma de organizare a activitatii pentru social media.

Ceea ce il transforma intr-un instrument complet si util pentru companiile si persoanele care desfasoara activitati de promovare pe social media.

Tiny url aplicatie pentru shorten url

4. Tiny URL

Extrem de similar in optiunile disponibile cu Bit.ly.

Un plus pe care l-am identicat este posibilitatea de a integra in site-ul tau generatorul lor de link-uri scurte, folosindu-l astfel, pentru a atrage utilizatori pe site-ul tau.

Lasă un răspuns