Ce trebuie sa contina o Pagina de Categorie intr-un magazin online pentru a vinde mai bine?
Pagina de Categorie este acea pagina dintr-un magazin online dedicata unui singur segment de produse (ex: caciuli, sucuri naturale, televizoare, etc.) care afișează produsele din respectiva categorie.
Aceste pagini ajuta la organizarea produselor pe diferite topicuri si ajuta utilizatorul sa ajunga cu usurinta exact la produsul/produsele de interes.
Acest tip de pagina de categorie de obicei se afla in topul celor vizitate pagini dintr-un site.
Desi vizitatorii unui magazin online ajung direct in Pagina de Produs (pagina care prezinta un singur produs) atunci cand vor sa vada si alte produse trec inevitabil prin una sau mai multe Pagini de Categorie.
Si astfel, acestea cumuleaza trafic considerabil de-alungul timpului, motiv pentru care modul de organizare si afisare a informatiilor in aceste pagini este extrem de important pentru a-ti maximiza vanzarile.
Pagina de Categorie este similara cu un raion dintr-un magazin traditional. Trebuie sa atraga atentie si sa fie usor de gasit lucrurile.
Informatii cheie despre Produse
Cele mai importante informatii despre produsele din respectiva categorie ar trebui afisate direct in pagina de categorie pentru a nu mai fi necesara accesarea fiecarui produs separat pentru a le vedea.
Mai mult decat atat, vizitatorul site-ului poate compara mai usor produsele pentru a alege ce i se potriveste cel mai bine.
In functie de fiecare produs aceste informatii pot diferi: culori, greutate, cantitate, optiuni suplimentare etc.
Pe langa scopul informational este si unul practic – simplificarea procesului de plasare a unei comenzi.
Functionalitatea de a adauga un produs in cos si afisarea informatiilor cheie in Pagina de Categorie vor ajuta multi utilizatori sa ia decizia de cumparare pe loc si sa nu mai acceseze Pagina de Produs.
Adaugarea produselor direct in Cos
In special pentru produsele simple, optiunea de a adauga produsul direct in Cos din Pagina de Categorie fara a mai fi nevoie sa intri pe fiecare produs reduce considerabil efortul necesar pentru plasarea unei comenzi.
Cu cat efortul necesar este mai mic cu atat numarul de comenzi receptionate poate fi mai mare.
Pentru magazinele online in care clientul cumpara in proportie covarsitoate un singur produs pe comanda, impactul nu este asa mare.
Dar pentru magazinele online unde o comanda are cel putin o medie 3-4 produse pe comanda, lucrurile se schimba considerabil.
Daca apreciem la 3 secunde timpul necesar sa intri pe un produs sa-l adaugi in cos si sa te intorci la pagina initiala 3 secunde * 4 produse, inseamna un efort suplimentare de 12 secunde si 8 clickuri, inutil.
Filtre pentru produse
Un element cheie care face diferenta intre un magazin de succes si cele care se zbat.
Poate cel mai important element dintr-un magazin online care are un dublu rol.
Ofera utilizatorului pe de o parte perspectiva asupra produselor din respectivul magazin online, pe de alta parte te ajuta sa gasesti mult mai rapid ceea ce ai nevoie.
Filtrele pot fi extrem de diverse de la categoriile de produse, la variatii sau la atribute specifice cum ar fi: culori, dimensiuni, branduri, gen, material etc.
Daca ai nevoie de mai multe informatii citeste articolul Produse Simple vs Produse Variabile.
Asta nu inseamna sa incarci o pagina de Categorie cu toate filtrele posibile.
In primul rand filtrele trebuie sa fie generale, dar si unele specifice categoriei respective.
In al doilea rand, filtrele pe care te decizi sa le afisezi ar trebui sa fie in functie de modul in care sunt cautate respectivele produse.
Exexemplu:
Magazin online – Vanzare genti din piele pentru femei
Filtrarea gentilor din piele pentru femei dupa modul de purtare: geanta de mana, geanta de umar extrem de utila.
Filtrarea dupa greutatea gentii este irelevanta in acest caz. Femeile nu-si cauta geana dupa greutate, sau cel putin nu multe dintre ele.
Elemente de sortare (Denumire, Pret, Nou, Discount)
Intr-o pagina de Categorie, in special in cazul celor cu multe produse, utilizatorul va avea nevoie de instrumente suplimentare pentru a gasi produsul de care are nevoie.
Poate stie ce are nevoie, poate nu stie, trebuie sa ai in vedere foarte bine ambele situatii.
Aici sortarea elementelor dupa diferite criterii poate fi foarte ajutatoare. Cele mai intalnite sunt: sortarea de la pret mic la mare sau invers, dupa denumire de la A la Z sau invers, dupa data publicarii.
Folosind acest instrument utilizatorul ordoneaza produsele din acea categorie in functie de ceea ce cauta, fiind afisate cu prioritate produsele care corespund selectiei facute.
Diferenta intre sortare si filtrare, este ca la sortarea produselor se afiseaza (se schimba doar ordinea de afisare a lor) toate produsele, dar intr-o anumita ordine, pe cand la filtrare, odata ce aplici un filtru vor fi afisate doar acele produse care corespund selectiei facute.
Camp cautare produse (inclusiv preview rezultate)
Un alt instrument de mare ajutor pentru utilizator deoarece reduce la cateva secunde tot procesul de-a gasi produsul dorit intre multe altele.
Ajuta utilizatorul sa caute si sa gaseasca produsele indiferent de care dintre cele 2 situatii se afla, stie exact sau nu, ceea ce cauta.
In cautarile vizitatorilor pe site pot fi informatii extrem de utile pentru orice administrator de magazin online, responsabil de Marketing, Advertising sau SEO.
De asemenea, la un camp de cautare intr-un magazin online, afisare unui preview cu rezultatele aferente ajuta utilizatorul sa-si rafineze mai usor cautarea in functie de acestea.
Mai mult decat atat, presupune deschiderea mai putinor pagini de catre utilizatori, ne mai fiind necesara accesarea pagina de rezultate din site, utilizatorul alegand direct din preview rezultatul dorit.
Daca la fiecare astfel de pas se mai elimina 1 click, o pagina si/sau o secunda inutila, per total vor insemna foarte mult pentru utilizator.
Etichete Produs (Stoc, Reducere, Hot etc.)
Un element vizual ce ajuta magazinul online sa scoata in evidenta diferite aspecte comerciale ale produselor afisate.
Cele mai intalnite etichete de produs intr-un magazin online sunt: Stoc Epuizat, Precomanda, Valoarea Reducere, Produs Nou, Produs Apreciat etc.
Astfel orice potential client poate scana cu usurinta informatii cheie despre produse, oferte, livrare și multe altele.
Eticheta cu Stoc Epuizat te ajuta sa mentii un produs pe site chiar daca nu mai este in stoc pentru nu pierde traficul online sau interesul pentru respectivul produs.
Chiar mai mult decat atat, poti dezvolta o functionalitate prin care cei interesati isi pot da adresa de email pentru a fi anuntati automat atunci cand respectivul produs revine in stoc.
Eticheta de Pre Comanda te ajuta ca si Eticheta de Stoc Epuizat sa nu pierzi trafic si chiar sa nu pierzi comenzi pe respectivele produse.
Eticheta care afiseaza valoarea reducerii aplicate produsului respectiv scoate in evidenta produsele aflate in promotie, printre celelalte, intr-o Pagina de Categorie.
Eticheta de Produs Nou atrage atentia in special clientilor recurenti, dar si vizitatorilor recurenti (fara sa fi cumparat vreodata) asupra noilor produse din magazin care i-ar putea determina sa plaseze o (noua) comanda.
Iti recomandam sa le folosesti pe toate. Ajuta potentiali clienti, dar te ajuta si pe tine in gestionarea stocului de produse.
Notificare produs adaugat in cos
Foarte important. Am vazut de-alungul timpului multe magazine online in care dupa ce adaugam un produs in cos ma ducea in Pagina de Cos ca sa ma asigur ca s-a adaugat.
Nu exista nici un fel de notificare, nici un fel de mesaj.
Adaugarea produselor in cos este primul pas important din procedura de plasare a unei comenzi intr-un magazin online.
Orice greseala sau neclaritate in aceasta procedura, mai ales la primul pas, va descuraja multi potentiali clienti sa mearga mai departe.
Obisnuiti cu standardele de pe marile site-uri, asteptarile sunt pe masura, iar in astfel de situatii utilizatorii vor interpreta ca ceva nu functioneaza si vor renunta.
Vor trece imediat la urmatorul comerciant care ofera acelasi produs.
O notificare clara, frumos afisata atat pe desktop cat si pe mobil pentru fiecare produs adaugat in cos va confirma utilizatorul ca respectivul pas s-a realizat cu succes fara sa mai fie nevoit sa verifice suplimentar.
Pop-up
Este o functionalitate ingenioasa, invaziva, dar nu in mod exagerat, si extrem de utila.
Avand in vedere ce-am discutat anterior despre traiful ridicat din Paginile de Categorie, o asemenea expunerea nu poate fi neexploatate.
Astfe ca, afisarea unui pop-up in paginile de categorie devine obligatorie pentru a obtine maximul posibil.
Pop-urile sunt de diferite feluri, poți afișa orice, le poți seta sa se declanseze dupa un interval de timp, la click, la sroll sau la iesirea de pe pagina.
Intr-un pop-up poți afișa informații legate de oferte, promoții, cod voucher conditionat de abonarea la newsletter sau indemnarea la o actiune: abonare newsletter, completare formular) etc.
Cu ajutorul lui, sigur site-ul tau va converti mai bine vizitatorii in clienti si clientii in recurenti.
Concluzie
Acestea sunt doar cateva functionalitati si elemente pe care le poti adauga siteul tau pentru a imbunatati rata de conversie a clientilor.
Dar lucrurile nu se opresc aici. E doar inceputul, dar foarte important.
Trebuie sa acorzi importanta cuvenita paginilor de categorie avand in vedere traficul cumulat din toate sursele: reclama platita, SEO, Social Media etc.
Inclusiv atunci cand magazinul online este optimizat pentru motoarele de cautare, se incepe cu pagina acasa, pagina magazin si paginile de categorii.
Mergi mai departe cu optimizarea magazinul tau online pentru a converti cat mai bine citind, neaparat, si articolul: Ce trebuie sa contina Pagina de produs pentru a converti cat mai bine? dar si articolul Produse Simple vs Produse Variabile ti-ar putea fi de mare ajutor.
Nu uita sa asculti si vocea clientului, sa asculti printre randuri, sa verifici de 10 ori, sa imbuntatesti periodic si sa revi din cand in cand sa te asiguri ca cele mai importante actiuni din site sunt complet functionale.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.