Identitatea vizuala obligatorie pentru orice start-up (romanesc)

Distribuie Articolul

Identitatea vizuala obligatorie pentru orice start-up (romanesc)

Identitatea vizuala desi subevaluata, poate face diferenta intre un business de success si unul care se lupta sa supravietuiasca.

Nu e doar pentru brand-uri mari, identitea visuala este obligatorie pentru orice start-up care are planuri pe termen lung si isi doreste sa iasa din tipar in comunicarea cu grupul tinta.

Nu trata lucrurile superficial! Poate ca noi romanii stim cel mai bine ca prima impresie conteaza, si in afaceri nu conteaza?

O identitate vizuala pentu orice firma, indiferent de dimensiuni sau istoric, trebuie sa fie reprezentativa pentru firma si obiectul de activitate.

Elemente usor recunoscibile si identificabile in aglomeratia de mesaje cu care este confruntata orice persoana in fiecare zi.

La baza dezvoltarii identitatii visuale nu poti folosi materiale de pe site-uri de poze gratis, acestea trebuie sa inspire unicitate, orginalitate si incredere. Apeleaza la cei care se pricep.

ferrantraite/Getty Images

Tu cum vrei sa iesi in evidenta?

Gama de Culori

Recomandarea noastra este sa alegi cel putin 2 culori pentru identitatea visuala a firmei tale. Alegerea lor ar trebui facuta de un profesionist, graphic designer.

Nu aici faci economii alegand tu culori sau fonturile, sau poate chiar improvizand un logo. Pe termen scurt vei avea impresia ca salvezi niste costuri, dar pe termen lung oare care-i pretul?

Culorile ar trebui alese in functie de multe aspecte extrem de importante pentru a face alegerea potrivita:

  • Domeniul de activitate al firmei, ex: medical, juridic, fashion, marketing. Un site al unei clinici medicale n-ar arata la fel de bine pe negru, precum un magazine online de fashion;
  • Pozitionarea firmei: cel mai bun raport calitate pret, cel mai inalt nivel al calitatii, exclusivist. Daca oferi cel mai bun raport calitate pret n-ar trebui sa folosesti auriu, argintiu sau alte culori associate lucrurilor scumpe;
  • Grupul tinta: urmeaza sa te promovezi catre copii, adolescenti, tineri, pensionari?
  • Identiatea vizuala a firmelor existente, ex: cei care sunt pe piata din ce culori au ales. Alege altceva, diferentiaza-te cat mai clar.
  • Culorile alese trebuie sa fie complementare intre ele si placute ochiului atat pe dispositive mari cat si pe dispositive mici.

Odata ce-am intrat putin in detalii, parca nu mai este chiar asa usor sa alegi culorile unui brand.

Fonturi

Un aspect extrem de subapreciat, daca nu chiar ignorat complet. Peste 90% din site-urile din lumea asta folosesc una dintre cele cunoscute 3-4 familii de fonturi: Helvetica, Raleway, sau Oswald.

In cealalta extrema sunt persoane care cauta font-uri foarte complicate care la dimensiuni mici sau in situatii de contrast slab, devine aproape complet ilizibil scrisul.

Atunci cand alegi font-ul pentru identitatea ta vizuala trebuie sa nu uiti ca acelasi font il vei folosi peste inclusiv pe site.

Daca font-ul pe care-l vei alege nu este unul dintre font-urile Google, acesta va fi doar un element in plus de transferat la incarcarea oricarei pagini din site-ul tau.

Nu are un impact semnificativ asupra vitezei de incarcare a unui site, dar se adauga celorlalte elemente.

Logo

Logo-ul sau numele unei firmei reprezentat grafic este elementul principal al oricarei identitati vizuale.

Confera o identiate clara si personalitate puternica brand-ului,  de aceea in unele cazuri logo-ul este un caracter special creat: ScreamingFrog,

Conditii esentiale pentru logo:

  • Reprezentativ;
  • Sugestiv;
  • Variante de rezerva: fundal alb/negru, logo color/alb-negru, logo mare/mic, logo patrat/dreptunghiular.

Site integrat cu brand-ul

Nici un site n-ar trebui sa inceapa fara a avea foarte clare primele 3 elemente.

Altfel risti sa pierzi timp si ani sau sa ajungi sa ai un site fara personalitate, care nu va inspira incredere si care nu te va putea ajuta sa-ti indeplinesti obiectivele 100%.

Culorile alese la primul pas si care fac si parte din logo trebuie sa apara peste tot pe site: titluri, sectiuni speciale, butoane etc.

Font-ul folosit in logo trebuie sa fie font-ul principal folosit si pe site, si mai tarziu pe orice alt material online sau tiparit.

Logo-ul trebuie pozitionat la vedere pe toate paginile din site pentru ca asocierea dintre continutul oricarei pagini si brand-ul tau sa se faca usor, cu ajutorul elementelor de identitate vizuala.

site de prezentare hotel Detalii Proiect

Delta Boutique & Carme Silva Resort – site de prezentare

HORECA

Despre Delta Boutique & Carmen Silva este un resort format din 2 Pensiuni clasificate la 5 Margarete. Un refugiu de vis situat in Delta Dunarii, din localitatea Crisan, avand si restaurant... read more
Detalii Proiect

SPDM – site de prezentare

Healthcare

Despre SPDM este site-ul oficial al SOCIETATII PRO DEZVOLTARE MEDICALA a carei principala misiune este contributia la imbunatatirea sistemului medical national, prin crearea unui mediu de progres profesional al medicilor, indiferent... read more
site Cursuri de dans Detalii Proiect

Dance Today by Monica Mitu

scoala de dans

Despre firma Dance Today by Monica Mitu este o scoala de dans din Bucuresti coordonata de Monica Mitu. Folosindu-se de experienta acumulate in mai mult de 10 ani de dans la cel... read more

Factura personalizata

Datorita eforturilor intense depuse in ultima perioda de furnizorii de programe de facturare si contabiltiate, daca folosesti un astfel de program, personalizarea design-ului facturilor a devenit extrem de simpla.

Asa ca n-ai niciun motiv sa nu faci si acest efort.

Factura este un alt document emis de firma ta care prin utilziarea culorilor, fonturilor si logo-ului in mod consistent reprezinta un alt punct de interactiune, o alta ocazie de reamintire a brand-ului in mintea clientului.

Model Factura Personalizata Identitate visuala WebHipsters
Model Chitanta Personalizata Identitate visuala WebHipsters

Antet (Contracte, AWB-uri, Scrisori, Avize etc.)

In functie de obiectul de activitate, pe langa factura ca si firma, sigur mai emite o serie de alte documente, fie ele si exclusiv in format electronic.

Toate aceste documente ar trebuie sa aibe elemente visuale usor identificabile, asociabile cu firma ta si sa fie persistente.

Aici te poti folosi de antet sau foaia cu antet pe care s-o folosesti ca baza la realizarea oricarui document.

Nu este greu de realizat, depinde si de cunostintele fiecarei personae. Daca ai nevoie de ajutor cu antetul scrie-ne pe Facebook Chat.

Foaie cu antet - Identitate visuala startup

Carti de Vizita

Old, but (still) gold!. Desi si-au pierdut mult din gradul de utilizare in ultima perioada mai ales datorita tehnologiei, cartile de vizita n-au fost complet abandonate.

In special, dar nu in mod exclusiv, in carul conferintelor, evenimentelor de networking schimbul cartilor de vizita va ramane o cutuma pentru cel putin inca o buna perioada de timp.

O carte de vizita trebuie sa fie un site pe scurt. Sa respecte elementele de grafice stabilte pana la acest punct si sa fie clar pentru oricine si raspunda la intrebari precum: Cine esti? Ce faci? De ce tu?

Semnatura email

Semnatura de email sau cartea de vizita electronica, dupa logo, este cel mai apreciat element din componenta unei identitati de brand.

In functie de clientul de mail pe care-l folosesti, in semnatura de email poti pune mai multe sau mai putine elemente.

Orice semnatura serioasa ar trebuie sa contina minimum:

  • Numele complet;
  • Functia in cadrul companiei’;
  • Telefon general companie;
  • Telefon mobil al persoanei;
  • Email al persoanei;
  • Logo companie.
Model Semnatura Email WebHipsters

Daca ai nevoie de ajutor cu creearea semnaturii de e-mail citeste articolul nostru.

Concluzie

Identitatea vizuala este scheletul brading-ului. Incepi prin dezvoltarea elementelor de identitate vizuala pe care apoi le folosesti peste tot, devenind un lait-motiv in comunicarea externa.

Repetita e mama invataturii. Acest principiu trebuie sa-l aplici si in comunicarea cu grupul tau tinta, iar identiatea visuala si branding-ul materialelor te vor ajuta sa fii consecvent(a).

Daca vrei sa incepi cu dreptul si sa lasi profesionistii sa se ocupe de identiatea visuala pentru firma, solicita o oferta din partea echipei WebHipsters.

Odata ce ai identitatea vizuala completa, oricand poti continua eforturile cu elemente pe care le poti brandui rapid si la costuri foarte mici:

  • Plicuri – folosind o stampila color/alb-negru, poti stampila orice plic inainte sa-l trimiti;
  • Ambalaj transport – Folosind scotch personalizat poti sigila sau acoperi ambalajul de transport;
  • Masina – se poate brandui in multe feluri, dar punand ceva in geamul stanga spate nu e nici complicat, nici costisitor, nici nu incurca soferul la condus si nu strica nici masina;
  • Aparatura in birou – din punct de vedere legal oricum toata aparatura folosita in interesul firmei ar trebui inventariata, dar folosind stickere autocolante, cu logo-ul firmei si codul din inventar, le obtii pe amandoua – inventariere corecta si branduirea aparturii.

Lasă un răspuns