Site One Page vs Site Multiple Pages

Site On Page vs Site Multiple Pages

Share this post

Site One Page vs Site Multiple Pages

In majoritatea cazurilor, atunci cand vrem un site, decizia de a alege intre un site “One Page” si versiunea cu mai multe pagini, apartine aproape 70 – 80% Web Designerului/Companiei de creatie site-uri web, cu care ai incheiat contractul.

Daca vrei magazin online, site-ul “One Page” nu intra in discutie.

Ce ar trebui sa stii atunci cand te hotaresti sa iti faci un site?

Multi dintre noi nici nu au habar ce se intampla in spatele unui site si cati MB se consuma pentru a arata continutul unui site.

In general, un site bine facut care are poze prelucrate pentru a ocupa cat mai putin spatiu, iar fisierele sunt prelucrate printr-o procedura denumita “minify”, are in jur de 2 MB – nu Giga.

Browserul tau trebuie sa download-eze de pe Serverul web (pe care este gazduit siteul), la tine in calculator) imaginile, textele, fisierele adiacente siteului:

  • CSS-uri – acele fisiere in care sunt scrise cum sa arate fonturile, marimea literelor, unele elemente de pe site si chiar afisare imaginilor;
  • Fisiere ale functiilor siteului – majoritatea siteuri-lor folosesc limbaje de programare cum ar fi PHP si JavaScript. In aceste fisiere sunt create functii in cele doua limbaje separate, pe care browser-ul, la fiecare incarcare a paginii, le solicita si le citeste;
  • Alte functionalitati ale unor programe (cum ar fi un program de contact form), care trebuie sa comunice cu baza de date din spatele siteului.

La prima incarcare a siteului toate acestea se vor descarca in zona de “cache” a browserului tau (zona de depozitare temporara – in traducere libera) astfel incat, daca vei mai intra pe acelasi site, browserul tau nu va mai fi nevoit sa descarce inca o data de pe serverul web toate aceste fisiere.

Sectiunile sau impartirea site-ului se va face in functie de cateva criterii pe care noi, cei de la Webhipsters, le consideram importante:

  • Prima sectiune poate sa contina un slider (imagini care se desfasoara alternativ, la cateva secunde, intr-un element html);
  • O alta sectiune trebuie sa vorbesti despre “Cine suntem si ce vrem”;
  • O a treia sectiune ar putea contine echipa, sau macar 3 persoane importante din cadrul echipei (in cazul in care sunteti mai multi)
  • Sectiune pentru portofoliu/clienti – cateva informatii succinte pentru a nu ingreuna viteza siteului;
  • Trebuie sa existe o sectiune de “Testimoniale” – ceea ce confera o credibilitate sporita;
  • Evident ca pe fiecare site trebuie sa existe zona de contact, in care sunt trecute adresele fizice, adresele de mail si numerele de telefon, de asemenea pentru un design mai interesant poti introduce un element care afiseaza harta google cu locatia exacta a companiei tale;
  • Deci pentru a face o alegere trebuie sa ai in vedere cat de incarcat va fi site-ul tau cu poze si functionalitati.

Site-ul One Page

Ideal pentru:

  • site-urile de prezentare, in care totul este concentrat intr-o singura pagina (de aici si numele);
  • site-urile stil Curriculum Vitae – tot mai mult se apeleaza la aceasta abordare pe care o recomandam cu caldura, cand vine vorba de programatori, dezvotatori web, ingineri IT, doctori, studenti s.a;

Site-ul va fi practic o afisare pe scurt a ceea ce reprezinta.

Daca vorbim de site de prezentare, el va avea paragrafe scurte pentru fiecare sectiune, rezultand un ansamblu de informatii pe care utilizatorul le va regasi si va intelege imediat cu ce se ocupa compania/firma/persoana (daca vorbim de site tip Curricullum Vitae).

Nimic mai simplu de creat, cand vine vorba de site “One Page”

Timpul de creare a unui asemenea site in platforma Wordpres poate fi si de cateva ore, in cazul in care ai toate textele si toate pozele pregatite.

Singurul lucru care iti va ramane de facut va fi doar sa decizi ce culori vei folosi pe site.

Exemplu de site “One Page” – credxp.com

Site-ul Multiple Pages

Un astfel de site este ideal atat pentru site-urile de prezentare ale unor companii cu multi ani in spate, cre au construi de-alungul timpului o frumoasa poveste.

Cei care au o echipa mare, un portofoliu consistent, cat si o colectie de recenzii cu care se pot mandri.

Bineinteles, un site multiple pages este si singura solutie pentru magazinele online.

Aici vorbim de un site care dezvolta mult mai mult informatiile si ii dezvaluie utilizatorului tot ce are nevoie pentru a intelege exact cu ce se ocupa Compania/Firma/Magazinul online.

Un asemenea site are nevoie de mai multe pagini, impartite pe categorii, cum ar fi:

  • Pagina “Despre noi” in care este prezentata firma, cu ce se ocupa, care sunt cele mai bune atuuri ale companiei;
  • Pagina “Servicii” – aici fiecare serviciu trebuie detaliat asfel incat pentru un site “One Page” ar fi o insiruire mult prea mare, drept urmare se va crea o subpagina separata pentru fiecare serviciu;
  • Pagina “Portofoliu” – detalierea portofoliilor este de asemenea importanta si trebuie tratata ca atare;
  • Pagina “Echipa” – daca Compania are mai multe departamente individuale, de asemenea vor fi tratate cu atentie marita si va necesita poate chiar subpagini din cadrul “Echipei”
  • Pagina “Contact” – aceasta poate fi si un element din cadrul unui site “One page”, dar unele companii vor avea nevoie de mult mai mult spatiu si mult mai multe functionalitati care daca le va afisa intr-un site “One page” vor duce la o viteza de incarcare a paginii prea lenta.

Daca afacerea ta este un restaurant, iti recomand sa ai un site “Multiple pages”.

Asa cum se spune: Imaginea este 50% din site, tu vei folosi atat poze din cadrul restaurantului, cat si poze din preparatele din meniu.

Integrand totul intr-o pagina, imediat vei observa ca pagina se va incarca foarte greu, mai ales pe un dispozitiv mobil cand nu este conectat la Wifi.

Vei mai avea o pagina separata in care vei arunca aceste poze, iar daca vei incerca sa creezi o sectiune in cadrul unui site “One Page”, viteza site-ului va avea de suferit, asa cum ai ghicit.

Un bun exemplu de asfel de site pentru un restaurant este: savart.ro

Acest tip de site poate fi creat (daca textele si imaginile sunt pregatite) in aproximativ 3 – 5 zile si in functie de cate pagini trebuie create, bineinteles, in platforma wordpress.

Daca vorbim de cat de repede vei fi prezent in prima pagina a cautarilor in Google, dupa cuvinte cheie, ceea ce se numeste SEO, lucrurile stau putin diferit, iar despre asta vom vorbi in capitolul urmator.

SEO pentru un site One Page vs SEO pentru un Site Multiple Pages

Din punct de vedere SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare) lucrurile sunt destul de clare pentru cele 2 situatii in cauza.

Un site de tip One Page avand o singura pagina este o buna alegere atunci cand te intereseaza un numar foarte mic de cuvinte cheie sub 10 pentru care vrei sa apari pe Google in rezultate organice (neplatite).

Daca SEO nu este o prioritate pentru tine, atunci un site one page este o optiune mai buna, mai ales in cazul unui buget redus.

Ca sa poti aduna trafic relevant prin SEO, indiferent de industrie/nisa, ai nevoie sa creezi o baza de continut care poate (si va) fi indexata de catre Google.

Continutul trebuie dezvoltat in baza unui plan, astfel incat Google sa aibe ce rezultate sa afiseze la interogari relevante pentru tine.

In astfel de situatii, bineinteles, ca un site Multiple Pages cu un blog pe care sa publici conform unui plan anterior realizat, sunt absolut necesare.

Pe de alta parte, mai multe pagini inseamna mai mult munca pentru web design si content writing.

Mai multe pagini carora trebuie sa le cresti autoritatea si pentru care trebuie sa obtii backlink-uri si distribuiri pe social media.

Pe cale de consecinta, alege sa investesti intr-un site Multiple Pages daca ai nevoie sa acoperi o plaja mai mare de cuvinte.

Iar daca nu-ti este suficient construieste un blog, pe care sa publici articole utile publicului tau tinta optimizate pentru cuvintele cheie de interes.

Daca doar vei publica continut fara sa urmaresti optimizarea lui dupa cuvintele cheie relevante cu trafic mare sau mediu lunar, efortul tau nu va fi rasplatit.

Imediat vei considera ca SEO nu functioneaza pentru tine vei abandona blog-ul conferind o imagine de usoara lipsa de profesionalism si/sau perseverenta in ochii vizitorilor site-ului.

Traficul lunar al cuvintelor cheie il poti verifica in Keyword Planner din cadrul contului Google Adwords sau cu ajutorul Ubbersuggest de la Neil Patel.

Apeleaza la echipa WebHipsters si vei avea mai mult decat un site modern si catchy,

vei avea un adevarat instrument de vanzare.

Lasă un răspuns