Ce pot sa fac de Craciun pentru un bra(n)d frumos?

cover articol brand personal de craciun WebHipsters

Share this post

Ce pot sa fac de Craciun pentru un bra(n)d frumos?

Indiferent de domeniul in care lucram cu totii am primit sau am trimis la un moment dat in preajma sarbatorilor de Craciun, Paste sau in alte ocazii, mesaje cu urari, care mai de care cu un text mai pompos, lipsit de subtanta si trimis la fel catre sute de persoane.

In ultimii ani acest trend si-a pierdut din intensitate, iar numarul total de mesaje care circula a scazut considerabil, multi ramanand cu un gust amar despre acest tip de demers.

Este adevarat, ca in aceste domenii inca functioneaza recomandarea de la persoana la persoana, dar cati oamenii in ziua de azi mai merg la medic sau la avocat fara a-l cauta dupa nume pe google?

Cu toate acestea, te poti folosi de astfel de ocazii pentru a comunica cu cei importanti pentru tine sau pentru afacerea pe care o conduci, dar intr-un mod inteligent.

Fara sa cheltui foarte multi bani, fara sa pierzi prea mult timp si fara a fi perceput in mod negativ.

 

Organizeaza lista de contacte

Creaza lista de contacte cu persoanele carora vrei sa le trimiti ceva cu ocazia sarbatorilor de Craciun (nume si prenume, companie/institutie/ONG, adresa fizica, adresa de e-mail, telefonul mobil, sau cu ocazia noului an.

Poti sa imparti lista in doua parti cei pe care sa-i contactezi cu ocazia Craciunului si ceilalti de Anul Nou

Imparte aceasta lista de contacte in 5 categorii in functie de cat de importante sunt acele persoane pentru tine: contact direct prin telefon, transmitere colet, transmitere scrisori, mail sau sms.

Foloseste cate o singura metoda de contact pentru fiecare persoana pentru a nu-i sufoca. Asigura-te ca mesajul a fost transmis la timp catre fiecare persoana aleasa.

Pe cei mai importanti contacteaza-i prin telefon pentru urari sau trimite-le un mic colet cu o surpriza.

Nu este importanta valoarea continutului, cat originalitatea sau legatura lui cu relatia dintre voi. Este mult mai important sa fie ceva util, decat ceva brand-uit sau ceva clasic: cos cu cozonar si vin.

Indiferent de destinatar nu folosi mesaje cu text pompos: „fie ca lumina …”. Fii sincer, scrie cate un mesaj pentru fiecare persoana care sa faca referire la relatia ta cu acea persoana.

Intr-unul din ani am folosit ca mesaj: „Sarbatori fericite alaturi de familie si cei dragi” si am primit foarte multe raspunsuri multumindu-mi pentru urari si transmitand ceva personal.

Cand te gandesti la ce vrei sa comunici prin apelul telefonic, prin scrisoare, prin e-mail sau prin sms gandeste-te sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

De ce ii trimiti acel mesaj?

Ce tip de relatie ai cu aceea persoana?

Cum vrei sa fii perceput de destinatar?

Ce vrei din viitor de la aceasta relatie?

 

E luna sarbatorilor si a cadourilor, actioneaza in consecinta

Nu trebuie sa fii filantrop sau latifundiar ca sa poti dona, ajuta sau participa la actiuni caritabile.

In primul rand, doneaza putin din timpul tau altora. Implica-te intr-o cauza sociala, fii voluntar pentru o organizatie care are nevoie oameni ca tine.

Doneaza hainele pe care nu le mai porti, aparatele pe care nu le mai folosesti. Sigur cineva se va bucura de ele mai mult decat te astepti.

Poti face public acest lucru solicitand, totodata, sprijinul sau implicarea altora in demersul propus.

 

Scrie un articol desre o experienta/poveste placuta de Craciun din trecut

Scrie pe blog-ul personal (ar trebui sa ai unul daca te intereseaza brand-ul personal), sau chiar pe Socila Media, o mica poveste frumoasa despre Sarbatorile de Craciun.

Trebuie sa ai cateva amintiri frumoase sau momente amuzante din preajma sarbatorilor de iarna care merita impartasite.

Cel mai bine ar fi sa impartasesti o astfel de experienta personala deosebita din preajma Craciunului. Astfel, te detasezi de urarile standard de sarbatori.

Adauga o poza sau eticheteaza persoane care o legatura cu acel moment. Scrie mesajul sincer si personal, nu exagera cu sintgame de tipul “fie ca lumina …”.

 

 

Impartaseste din trucurile tale pentru o masa sau o atmosfera placuta de Craciun

Cu totii avem lucruri pe care le facem aparte, modul in care este preparat un anumit fel de mancare, ordinea in care se respecta anumite obiceiuri, care traditii se respecta si tot asa,

Impartaseste din secretele familiei cu urmaritorii tai sau cu partenerii tai, povestind cum va distrati toata familia sau la cine acasa se strange toata lumea.

Fii deschis si fii natural, nu incerca sa copiezi pe altcineva. Da, te poti inspira de la altii dar creaza-ti propriul stil de a comunica cu cei care conteaza pentru tine

 

Concluzie

Indiferent de preceptia generala ramasa in privinta mesajelor transmise de sarbatori, pot folosi aceasta ocazie pentru a fi inca odata in contact cu partenerii, clientii sau cei care conteaza pentru tine.

Este o ocazie in care poti transmite si alte lucruri despre tine ca persoana privata, sa duci relatia la un nivel personal, unde interactiunile nu sunt exclusiv comerciale.

Nu trebuie sa folosesti toate cele 5 categorii propuse, alege-le pe cele care ti se potrivesc si pe care  le poti folosi cel mai bine in acest context.

Cel mai important aspect este personalizarea mesajul indiferent de modul de transmitere. Mai bine mai putine mesaje, decat aelas mesaj mai multor persoane.

Daca esti avocat, medic, psiholog sau practici orice alte profesie liberala, astfel de ocazii sunt foarte importante pentru construirea si mentinerea unui brand (imagini) personal foarte bun.

Din acest motiv, trebuie sa fii prezent online, iar daca nu te pricepi la asta lasa-i pe altii sa te ajute.

Comunica inteligent cu clientii, partenerii sau orice persoana importanta pentru tine sau pentru activitatea ta fara a fi sufocant sau fara a fi perceput in mod negativ.

P.S. Nu uita sa-ti feliciti membrii familiei si prietenii.

 

Lasă un răspuns